Prou incompliments i excuses

CCOO diu no al xantatge del govern

Avui, 20 de juliol ha finalitzat sense acord la Mesa general de negociació de les condicions laborals dels empleats i empleades públiques de la Generalitat de Catalunya.

La major part de les demandes plantejades per  CCOO eren:

- Concrecions d’allò que ja havíem signat a la Mesa general de l’Estat: pagament del 100% del salari en tots els casos de baixa per IT, increment salarial de l’1,50% per a tot l'any 2018, més un 0,25% amb efectes  des de l'1 de juliol i negociar un increment addicional del 0,2%.

- Revertir retallades que només han recaigut sobre les treballadores i treballadors amb condicions laborals vinculades a la Generalitat de Catalunya: restitució de les pagues extres del 2013 i el 2014.

Malauradament l’Administració catalana no ha volgut concretar l’aplicació dels increments salarials i ha demanat un xec en blanc als sindicats que CCOO no donarem. Pitjor encara ha estat l’intent de lligar les pujades retributives al manteniment del càstig econòmic per les companyes i companys malalts.

Aquesta actitud és, no només un greu motiu de preocupació per a les forces sindicals, sinó un greuge comparatiu important per a les treballadores i treballadors als quals representem. Un greuge que se suma a d’altres com la supressió d’una de les pagues extres del 2013 i el 2014 que han recaigut exclusivament sobre les persones treballadores que depenen de l’Administració catalana.

CCOO fa una crida al Govern de la Generalitat a assumir les seves responsabilitats, i exigim:

- Un acord de govern que retorni el cobrament del 100% de les retribucions per tots els casos d’IT, amb caràcter immediat, i efectes retroactius des de la signatura de l’acord estatal.

- El cobrament immediat de l’1,75% i dels endarreriments corresponents.

- La negociació de l’increment addicional del 0,2% de la massa salarial.

- L'establiment d'un calendari del retorn de les pagues extres del 2013 i el 2014, per fer-ho efectiu en la seva totalitat durant l’any 2019.

- L'obertura d’un veritable procés negociador que permeti recuperar els drets i les condicions laborals anteriors a la imposició de les retallades (35 hores, fons d’acció social, etc.) tal i com estan fent moltes altres administracions.

Per la nostra part, reiterem la voluntat d’arribar a acords i anunciem que des dels primers dies de setembre començarem a convocar assemblees i mobilitzacions entre el personal afectat per assegurar el compliment de les lleis i la restitució dels nostres drets.

20/07/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |