Signatura de l'Acord amb els sindicats CCOO, UGT i SAPOL

Signatura de l'Acord de condicions laborals 2017-2020

Foto

Des de la Secció Sindical de l'Ajuntament de Barcelona s'informa que, el passat dijous 12 de juliol del 2018, finalment, després de més de tres dies sencers de negociació, els tres sindicats majoritaris CCOO, UGT i SAPOL, constituïts en plataforma unitària, van signar amb l’Ajuntament de Barcelona l’Acord de condicions laborals 2017-2020.

Després d’una nova negociació maratoniana hem signat un acord que podem afirmar que és un BON ACORD, que aporta avenços significatius en la recuperació econòmica, la reducció horària i la millora de les condicions laborals de TOTS i TOTES els treballadors i treballadores municipals.

L’acord serà aprovat pel Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona el pròxim 20 de juliol i, aleshores, entrarà en vigor. Els increments dels complements d’experiència professional i el de perillositat tindran efectes d’aplicació de l’1 de gener del 2017.

Us volem destacar que, a més de tot el que s'ha assolit fins ara, en les últimes negociacions s'ha aconseguit arrencar que:

• Les persones que estiguin gaudint del permís de paternitat quan s’aprovi l’acord al Ple municipal, podran demanar l’extensió fins a 6 setmanes.
  • La reducció de jornada de maig d’aquest any, la farem a l’octubre.
  • El complement d’experiència professional, s’actualitzarà quan el treballador/a tingui 2 anys d’antiguitat ininterrompuda al nou grup o subgrup, per tots els anys que tingui d’experiència en l’organització municipal.

Per acabar us informem que dimecres vam signar l’acta amb les taules salarials que incorporen l’increment dels pressupostos generals de l’Estat del 2018, gràcies al II Acord estatal que vam signar el 9 de març d’aquest any. L’increment és d’un 1,5% de tots els conceptes menys les gratificacions. AQUESTS ENDARRERIMENTS ES COBRARAN AL JULIOL.

El 0,25% d’increment que falta s’actualitzarà quan el Consell de Ministres aprovi les taules salarials de les retribucions bàsiques i extraordinàries que l’incorporen.

LES TAULES SALARIALS AMB ELS INCREMENTS DE L’ACORD DE CONDICIONS, US LES ENVIAREM AL SETEMBRE.

Queda molt per fer: s’han de tractar totes les circulars que desenvolupen els permisos del nou acord, s’han de renegociar els horaris especials per adaptar-los a les millores aconseguides, s’ha de negociar la relació de llocs de treball inicial que doni peu a la definitiva, s’han de desenvolupar totes les matèries que han quedat pendents per la Comissió de Seguiment de l’Acord i moltes coses més. Per fer-ho, des de CCOO es continuarà treballant intensament com fins ara a fi d'obtenir els millors resultats.

CLIQUEU AQUÍ PER DESCARREGAR L’ACORD DE CONDICIONS LABORALS 2017-2020

CLIQUEU AQUÍ PER DESCARREGAR LES TAULES SALARIALS AMB INCREMENT 1,5%