CCOO, UGT i USO representen a més de 60.000 treballadores i treballadors de serveis de terra

Aturada general en tots els aeroports de l'Estat

Foto La convocatòria que s'inicia a principis del mes d'agost serà una aturada general en tots els aeroports de l'Estat pel bloqueig del conveni col·lectiu. Afectarà a totes les aerolínies que volen en el nostre país.

Els representants dels més de 60.000 treballadores i treballadors dels serveis de terra porten més de dos anys de negociació sense arribar a cap acord, i denuncien que la patronal ha deixat “passar el temps perquè no s'aconsegueixi cap acord, i seguir d'aquesta manera amb la seva política de precarització del personal dels serveis de terra dels aeroports espanyols. Aquesta activitat és la que s'encarrega dels serveis d'assistència a terra, inclosa l'atenció a persones de mobilitat reduïda, mercaderies, correu i servei de passarel·les”.

Els sindicats afirmen que, davant aquesta actitud de la patronal, s'han vist obligats a interposar un recurs davant del SIMA per intentar arribar a un acord que eviti el col·lapse als aeroports en ple període de vacances d’estiu.

Les organitzacions sindicals han intentat conciliar amb les empreses durant les diferents reunions de negociació, en un intent d'establir un acostament que pogui resoldre la conflictivitat i evitar la situació de bloqueig que actualment s'està produint en la negociació de l'IV Conveni col·lectiu de serveis de terra. El bloqueig es deu a la negativa de la patronal d'entrar en la negociació de capítols del conveni com ara els increments i complements salarials, la jornada, els descansos durant la jornada, l'excés d'hores extraordinàries, les mesures de conciliació familiar i la progressió professional.

CCOO espera que a la reunió en el SIMA es pugui arribar a un acord i es pugui desbloquejar la negociació sobre aquestes matèries, per evitar d'aquesta manera les molèsties que aquest conflicte pot generar a tots els aeroports en ple mes d'agost.

Pot seguir la noticia aquí

Madrid, 13 de juliol de 2018

13/07/2018