El Parlament Europeu rebutja per segona vegada el paquet de mobilitat

El
4 de juliol, el ple del Parlament Europeu va rebutjar el reglament sobre temps
de conducció i descans de conductors professionals, així com la normativa
específica del desplaçament i
cabotatge, a l’accés a la professió o la implementació del
tacògraf. Aquest rebuig suposa una nova garrotada a la Comissió Europea i
una momentània victòria per al moviment sindical.

CCOO considera que algunes de
les modificacions proposades suposaven una clar retrocés en els drets de les i
els conductors professionals, ja que augmentaven la flexibilitat, permetent els
descansos setmanals en cabina o introduint una variable en permetre opcions
diferents que no passaven exclusivament pel descans al domicili del treballador.


Malgrat les importants modificacions realitzades en el paquet per la
Comissió TRANS (Transports),
com la inclusió del control en vehicles que realitzin transport internacional
de més de 2,4 tones de massa màxima autoritzada, la no exclusió del transport
de viatgers, o l’haver accedit a algunes de les pretensions sindicals, com
mantenir els temps de conducció i descans actuals, des de CCOO considerem que
hi ha nombroses propostes que defensaven en major grau la protecció del
treballador, les quals no s’han tingut en compte en ser rebutjades.


Així i tot, aquesta votació del Parlament Europeu suposa una victòria de
la classe treballadora i el sindicat davant posicions liberals, la qual, de ben
segur, no hagués estat possible sense el treball realitzat per CCOO en
coordinació amb la ETF (Federació Europea de Transport), en l’àmbit
internacional, institucional i sectorial.


Però i ara què? En rebutjar el Parlament els tres expedients i retornar-los
novament a la Comissió de Transport
, aquesta haurà d’analitzar els motius del
mateix i iniciar nous treballs en cadascun dels informes que garanteixin un
major consens, el qual impedeixi un tercer fracàs al Parlament.


Per això, CCOO anuncia que seguirà insistint en les seves propostes davant
la Comissió de Transport i els grups parlamentaris europeus. Igualment,
continuarà “realitzant un seguiment rigorós a la tramitació del paquet de
mobilitat, tant en la Comissió com al Parlament, intentant impedir que a Europa
es dictin normes que suposin avanços al mercat únic en detriment dels drets
socials i laborals de les persones”.