Tres vagues generals a fi d'any

CCOO adverteix que sense solucions hi haurà més mobilitzacions a Correos

CCOO, sindicat majoritari a Correos, juntament amb la resta d'organitzacions sindicals de la unitat d'acció, ha celebrat avui una nova concentració a la Delegació de Govern a Catalunya per exigir que es reverteixi la política de retallada, precarització i deterioració instal·lada a Correos. A més, ha pressionat al Govern i a la Direcció de Correos a adoptar les mesures per defensar un servei postal públic viable, amb finançament suficient en el marc d'un pla estratègic que permeti l'adaptació al nou mercat postal i logístic, al mateix temps que aconseguir un acord laboral que permeti recuperar i reconquistar salari, ocupació i drets als milers de treballadors i treballadores de l'empresa postal pública.

El sindicat ha advertit que després de l'èxit de les primeres aturades parcials i el suport contundent dels treballadors/es, continuarà amb el calendari previst de mobilització amb tres vagues generals a la fi d'any si l'Executiu no atén les reivindicacions dels treballadors/es de l'empresa postal pública.

Després del seguiment massiu de les aturades parcials del 7 de juny a Correos, desenes de delegats i delegades de CCOO i de les organitzacions sindicals de la unitat d'acció UGT, CSIF i Sindicat Lliure, amb el 85% de la representació, continuant amb el calendari previst de mobilització, han realitzat una nova concentració a Barcelona, davant les portes de la Delegació de Govern a Catalunya de 12.00 hores a 13.00 hores, on s'ha fet lectura i lliurament d'un manifest amb les principals reivindicacions dels treballadors i treballadores de l'empresa postal pública que passen per garantir la viabilitat del correu públic, la prestació del servei de qualitat a la ciutadania i l'obertura de la negociació d'un nou acord laboral amb millor salari, ocupació i drets.

El manifest posa negre sobre blanc la dramàtica situació que travessa Correos, amb un dèficit de 310 milions d'euros, units a la retallada pressupostària de 188 milions d'euros del 2017 i la previsió de 122 del 2018; xifres que indiquen la preocupant i agreujant situació de l'empresa pública que a més manca de pla estratègic que li permeti sortir dels números vermells en què es troba i, per contra, la situï en referent en el sector postal i logístic, majoritàriament en mans del sector privat.

Retallades que al mateix temps estan impactant de manera molt negativa en les condicions laborals dels treballadors/es, amb retallada i congelació salarial entre el 9-14%, destrucció d'ocupació de llocs de treball de 15.000 en els últims deu anys (2.581 a Catalunya), alhora, que se substitueix l'ocupació de qualitat per precària amb una eventualitat que a Catalunya es d’un 34% de la plantilla eventual, dels quals el 51,6% són a temps parcial, s'imposen els minijobs, precarització i es desregulen les condicions laborals.

De la mateixa manera, és notable el deteriorament dels serveis prestats a la ciutadania, en nombroses zones, que implica la desaparició o la retallada del repartiment domiciliari de correspondència, tancament d'oficines i una sobrecàrrega de treball que provoca una falta de qualitat per excés de rotació en el personal temporal i la implantació de milers de minijobs.

Si el nou Govern i l'empresa continuen sense atendre les reivindicacions, CCOO juntament amb la resta de sindicats de la unitat d'acció, continuarà amb el seu calendari de mobilitzacions després de l'èxit de seguiment i participació del passat 7 de juny, amb concentracions i manifestacions en la primera quinzena de novembre i la convocatòria de tres jornades de vaga general a final d'any.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de juliol de 2018