Després de l'augment de l'arribada d'emigrants per mar (aproximadament 19.000 el 2017 davant de 4.300 el 2015), el sindicat exigeix que es revisin les tripulacions mínimes perquè es pugui prestar el servei amb totes les garanties

CCOO demana incrementar urgentment les tripulacions mínimes a Salvament Marítim

CCOO, mitjançant la mediació del seu responsable de Marina Mercant, sol·licitava la setmana passada que es revisessin les tripulacions mínimes a les unitats marítimes de Salvament Marítim, en vista a la tendència que s'estava seguint quant a l'augment de l'arribada d’emigrants per mar (el 2015 es van salvar uns 4.300 migrants i el 2017 van ser aproximadament 19.000).

L’últim cap de setmana es van rescatar prop de 1.000 emigrants, més del 90% a la zona de l'estret de Gibraltar i el mar d’Alborán. Per això, CCOO insisteix que no es pot deixar passar més temps per solucionar aquest problema.

Les embarcacions de Salvament Marítim que duen a terme aquests rescats estan compostes, en la seva gran majoria, per tres tripulants i, en punts excepcionals, per quatre. Cal recordar que aquestes embarcacions no solament estan dedicades a la migració, sinó també a tot tipus de salvament i lluita contra la contaminació al mar. Per tant, enmig d'aquesta situació també hi ha altres col·lectius que demanden l'assistència de Salvament Marítim, com són els bucs mercants, pesca i embarcacions d'esbarjo. Salvament Marítim presta auxili en una extensió equivalent a tres vegades la superfície d'Espanya.

Per al sindicat, és fonamental que les tripulacions estiguin descansades per poder afrontar qualsevol dels serveis amb les màximes probabilitats d'èxit. Les situacions de desbordament que s'estan vivint en aquestes zones de migració posen en perill aquesta i qualsevol altra missió.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de juny de 2018