El passat mes de maig, CCOO comunicava la seva intenció de convocar mobilitzacions a Renfe i Adif, que començaran el mes de juny i s'allargaran durant tot l'estiu

CCOO ajorna les mobilitzacions anunciades a Renfe i Adif

Foto

Des que es va produir aquest anunci, els esdeveniments que s'han anat succeint en el panorama polític han portat els òrgans de direcció del Sector Ferroviari de l'FSC-CCOO a prendre la decisió, “com a mostra del compromís que aquesta organització sempre ha mostrat amb el diàleg i la col·laboració, d'ajornar el nostre full de ruta, amb la qual cosa concedim al nou Govern, al ministeri i a les empreses públiques ferroviàries un període de temps raonable amb la finalitat que coneguin les nostres preocupacions i reivindicacions per buscar-hi solucions conjuntament”, segons va dir Manuel Nicolás Taguas, secretari general del Sector Ferroviari de CCOO.

CCOO vol deixar clar que aquest gest és una oportunitat al diàleg i a la cooperació, però segons indica Taguas, “la solució als problemes que afecten el ferrocarril i els ferroviaris i ferroviàries no pot fer-se esperar i, per tant, si no se soluciona, el calendari de mobilitzacions tornarà a la nostra agenda passat un temps prudencial”.

Les incerteses i la problemàtica que envolten el sector ferroviari segueixen sent una preocupació per a aquest sindicat, que espera respostes diferents dels nous dirigents polítics.

Una de les exigències de CCOO és posar fi a la política de privatitzacions i deteriorament del servei públic ferroviari, que ha estat duent a terme fins ara l'anterior Govern. Per al sindicat, és necessari aconseguir un augment en les inversions en infraestructura i material ferroviari per frenar l'augment de les incidències en el trànsit que s'estan produint, la qual cosa pot derivar en un augment dels accidents.

Des del 2005 fins a avui s'han perdut 4.600 ocupacions públiques en el sector ferroviari. Per tant, és imprescindible que durant un període raonable de temps es realitzin ofertes d'ocupació a Renfe i Adif, molt per sobre del 100% de les taxes de reposició per aconseguir rejovenir les plantilles i arribar a unes taxes d'ocupació que permetin frenar les privatitzacions, assegurar el futur dels tallers públics, realitzar el manteniment tant del material rodant com de la infraestructura, la venda de bitllets, etcètera.

El poder adquisitiu dels salaris ha disminuït en el cas d'Adif i Renfe un 5,3% des del 2011, per la qual cosa, des de CCOO es demana que, basant-se en els últims acords generals del sector públic, s'iniciï una recuperació salarial després de la sortida de la crisi econòmica.

Aquest sindicat advoca per un model de ferrocarril públic, segur i viable, on no s'aposti solament per l'AVE, i es faci una distribució més equitativa de les inversions entre el ferrocarril convencional, el de la classe treballadora, el que vertebra el territori i permet la mobilitat de la ciutadania, i l'alta velocitat, que en moltes ocasions es queda en promesa i propaganda.

CCOO també aposta per la millora de la definició i declaració de l'Obligació de Servei Públic (OSP), recuperar línies tancades i circulacions suprimides en els últims anys, garantir a l'operador públic actual l'assignació d'OSP pel termini màxim possible que permet la norma (10 anys amb possible pròrroga de 5 anys més) i la millora d'aquests serveis i la seva qualitat mitjançant inversions reals en infraestructures i material.

El sindicat adverteix que aquest gest no ha de prendre's com un punt final de la conflictivitat, ja que, si transcorregut un temps prudencial no obtenen respostes satisfactòries del nou ministre de Foment i de les noves direccions de les empreses, reprendran el seu full de ruta de mobilitzacions a Renfe i Adif.

18/06/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |