Seminari sobre condicions laborals en l'atenció a les persones migrades

Les polítiques migratòries europees i espanyoles s'han de modificar pensant en les persones

Foto

Els dies 13 i 14 de juny del 2018, l'FSC-CCOO, conjuntament amb el sindicat italià FP-CGIL i sota el paraigua de la Federació Sindical Europea de Serveis Públics (EPSU), ha realitzat a Melilla el seminari "Condicions laborals en l'atenció a persones migrants”, en el qual han participat representants d'Espanya, Itàlia, França, Grècia, Regne Unit i Suècia.

El seminari forma part d'un projecte polític ampli en el marc del Mediterrani i pretén fer arribar a les institucions europees la necessitat de situar al centre del debat polític una altra aproximació a les polítiques migratòries, a més de definir un marc que tingui en compte les treballadores i els treballadors que atenen les persones emigrants, que han vist com les polítiques d'austeritat han suposat pèrdua d'ocupació i una pitjor qualitat en la prestació del servei públic.

Al llarg dels dos dies s'han presentat les primeres dades de l'estudi que tant l'FSC-CCOO com l'FP-CGIL estan realitzant entre treballadors i treballadores dels serveis, privats i públics, que atenen en primera instància persones migrants i refugiades.

La Federació Internacional de Serveis Públics (ISP) i EPSU han analitzat les polítiques europees i mundials migratòries, i les últimes dades dels moviments migratoris. Destaca la tendència d'una feminització de la migració, així com les propostes sindicals que han de defensar en els diferents fòrums internacionals (ONU, Unió Europea, etc.).

Les treballadores i treballadors convidats dels diferents serveis van exposar les seves condicions de treball, van destacar la falta de personal, l'escassa coordinació entre ells, la falta de protocols d'intervenció i sanitaris, i la mercantilització que s'ha produït en les externalitzacions. També van assenyalar la professionalitat d'aquests treballadors i treballadores, que han de realitzar el seu treball en aquestes condicions tan dures.

Es va defensar la necessitat que l'atenció a les persones migrants sigui prestada per les administracions públiques, que es posi fi a les externalitzacions i que el treball d'ONG sigui complementari, no substitutiu, al realitzat per les diferents administracions públiques.

El seminari es va tancar amb l'aprovació d'una resolució sobre la necessitat d'altres polítiques en matèria de migració i asil. Es va defensar la necessitat de liderar, des del moviment sindical i des de les forces polítiques progressistes, alternatives que permetin combatre l'avanç preocupant de les forces xenòfobes, feixistes i populistes que sorgeixen amb força en alguns països de la Unió Europea.
18/06/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |