Rebuig del paquet de mobilitat: victòria sindical

Foto

Ahir, 14 de juny, el Parlament Europeu va rebutjar el paquet de mobilitat per les mesures lesives per a les treballadores i els treballadors que contenien la directiva de desplaçament de treballadors, els temps de conducció i descans i les normes de cabotatge.

Aquest paquet havia estat aprovat, primer, a la Comissió d'Ocupació, en la qual es va acceptar la inclusió de les demandes sindicals i, no obstant això, a la Comissió de Transport va ser aprovat amb mesures lesives per a les treballadores i els treballadors.

Des de la FSC-CCOO, en coordinació estreta amb el sector de carretera de la FSC CCOO, però també amb la confederació sindical de CCOO, que ha enviat cartes a tots els eurodiputats a petició de la Confederació Europea de Sindicats, i ha exercit una enorme pressió en els últims dies, les secretàries d'Internacional i Institucional han realitzat una labor de lobby al Parlament, en estreta coordinació també amb la Federació Europea de Treballadors de Transports (ETF) que va arribar a congregar a cinc-cents sindicalistes i conductors de tota Europa, el passat 29 de maig a Estrasburg, i que va aconseguir remoure les consciències dels eurodiputats.

La FSC-CCOO ha mantingut nombroses reunions amb tots els grups parlamentaris, tant en el Parlament Europeu com en el Congrés dels Diputats.

Aquest treball de coordinació sindical, emmarcat en la campanya de “Transport social, sí”, va provocar la recollida de 289 signatures per part de diferents eurodiputats, perquè aquest paquet fos rebutjat perquè es considerava altament lesiu cap a les treballadores i els treballadors del sector de carretera, que ja de per si compten amb unes condicions de treball precàries.

Aquesta mobilització ha aconseguit que els vots hagin quedat així:

- Les mesures sobre la directiva de desplaçament de treballadors proposades s'han rebutjat amb 343 vots en contra, 263 vots a favor i 24 abstencions.

- La petició sobre temps de conducció i descans ha estat rebutjat amb 428 vots en contra, 231 a favor i 16 abstencions.

- Les propostes en mesura de zones de difícil accés han estat rebutjades amb 371 vots en contra, 231 vots a favor i 16 abstencions

Però no tot està decidit. La següent votació serà al juliol, i donarà l'oportunitat als eurodiputats de debatre sobre les condicions de treball dels conductors i conductores i, per descomptat, obre el camí a la presentació de noves esmenes i d'una continuïtat.
15/06/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |