Concentració demà divendres, 15 de juny, a les 12 hores, davant la Subdelegació del Govern a Lleida (pl. de la Pau, 1)

CCOO de Lleida vol més ocupació pública i salaris dignes per als treballadors i treballadores de l'Administració de l'Estat

Els delegats i delegades de CCOO de Lleida i dels sindicats UGT i CSIF a l’Administració General de l’Estat (AGE) es manifestaran demà, al matí, al davant de la Subdelegació del Govern central per exigir més ocupació pública i salaris dignes.

Els sindicats denuncien el greu deteriorament dels serveis públics a l’Administració General de l’Estat, que ha estat castigada de forma especial durant els últims anys pel Govern espanyol amb l’excusa de complir els paràmetres de contenció de la despesa, tant en la reposició d’efectius com en les condicions retributives del personal.

CCOO denuncia l’alarmant falta d’efectius; a Lleida, l’AGE ocupa en l’actualitat unes 800 persones, inclòs el personal funcionari (650) i el laboral (150); una xifra que no ha deixat de reduir-se des del 2010, quan hi havia més de 1.000 persones treballant-hi. A la pèrdua de llocs de treball amb la conseqüent degradació de la qualitat dels serveis que es presten a la ciutadania, s’hi afegeix la pèrdua de poder adquisitiu acumulada pel personal de l’AGE en l’última dècada, que els sindicats xifren en un 14%.

Els sindicats exigeixen al nou Executiu el desenvolupament del II Acord per a la millora de l’ocupació pública, i reclamen el desenvolupament i l’aplicació de la jubilació parcial a l’àmbit de l’AGE, així com el desbloqueig del IV Conveni únic del personal laboral i el desenvolupament de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de juny de 2018