7 de juny de 2018

CCOO xifra en un 80% el seguiment de les primeres aturades parcials a Correos, amb més 30.000 treballadors al carrer

Foto CCOO -sindicat majoritari a Correos- i la resta de sindicats convocants de la unitat d'acció, UGT i CSIF, han qualificat de “seguiment massiu i èxit rotund” la primera jornada d'aturades parcials a Correos que ha estat secundada pel 80% de la plantilla a la província i a tot l’Estat, amb més de 30.000 treballadors i treballadores recorrent els carrers del país.

Per a Regino MartínBarco, secretari general de CCOO-Correos, aquesta jornada de vaga parcial de 2 hores a tot l’Estat (excepte Madrid i Sevilla, amb aturades de 3 hores), “és una vaga que suposa el rebuig contundent a les retallades salarials, d'ocupació i drets que l'empresa i l'anterior Executiu han anat aplicant en els últims anys en una dieta “austericida sense precedents”.

L'elevat seguiment de les aturades i les 60 concentracions i manifestacions realitzades a tot el país evidencien que els treballadors i treballadores de Correos rebutgen la retallada de les partides pressupostàries de 180 milions d'euros en el finançament per a la prestació del servei postal públic el 2017 i 2018, alhora que clamen per una empresa amb futur, amb un pla d'empresa que permeti l'expansió en la paqueteria, e-commerce i que li permeti sortir de les xifres de dèficit de 225 milions d'euros (2017-2018).

Xifres econòmiques inaudites per a l'empresa postal pública, que s'han traslladat també a la supressió de 15.000 llocs estructurals en l'última dècada, 2.000 a la província de Barcelona, i a la imposició d'un model d'ocupació basat en l'eventualitat (35% de la plantilla), els temps parcials (22% de la plantilla) i contractes de dies i hores; una ocupació “low cost” i unes condicions laborals cada vegada més precàries regulades en un conveni i acord congelats des de fa quatre anys.

CCOO ha recalcat que “la reducció de plantilla i la supressió d'oficines” deixarà sense servei a milions de ciutadans. “Estem assistint al desmantellament dels drets dels ciutadans al servei públic postal, a la desaparició de milers de carters i carteres sense que els poders polítics estiguin movent un dit per solucionar-ho”.

“Amb aquest suport als carrers dels milers de treballadors i treballadores de Correos, el nou Govern de Pedro Sánchez, que va mantenir una plena implicació durant la seva etapa en l'oposició amb la presentació i impuls de diverses proposicions no de llei al Congrés i el suport unànime en mocions i resolucions a ajuntaments a l'empresa postal pública i al servei que presta, ha d'obrir les vies de negociació necessàries per articular la cerca de solucions consensuada per a Correos amb mesures que no es poden fer esperar” ha assegurat el secretari general de CCOO-Correos.

En cas contrari, CCOO i la resta de sindicats de la unitat d'acció han advertit que continuaran amb el seu full de ruta de mobilització, amb concentracions autonòmiques a mitjans de juny, i la intensificació de les accions a final d'any amb tres vagues generals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de juny de 2018