7 de juny de 2018

80% de seguiment en les primeres dades de l'aturada del torn de nit a Correos

CCOO -sindicat majoritari a Correos-, juntament amb UGT i CSIF, amb la majoria de la representació a Correos, han qualificat de molt positives les primeres dades de l'aturada dels gairebé 5.000 treballadors i treballadores del torn de nit i preveuen un massiu seguiment al llarg de la jornada d’avui, 7 de juny, en la qual prop de 60.000 treballadors i treballadores de l'empresa postal pública estan cridats a les aturades de 2 hores, en les dues últimes hores del torn de matí i dues primeres de la tarda, i a les 60 concentracions i manifestacions que els sindicats han convocat a tots els punts del país.

A la província de Barcelona, la concentració començarà a les 13.30 hores davant de la Delegació d’Hisenda a plaça Letamendi.

Les organitzacions sindicals han recalcat que amb aquesta primera jornada d'aturada exigeixen al nou govern i a la direcció de Correos que posin fi a les polítiques d'austeritat que han deixat l'empresa postal pública amb una retallada de 180 milions d'euros a les seves partides pressupostàries, la repercussió de les quals recau en els seus comptes amb un dèficit previst de 225 milions d'euros, minva notable del servei postal públic prestat, supressió de 15.000 llocs de treball en l'última dècada, en el marc d'uns drets bloquejats des de fa quatre anys, amb un salari retallat i unes condicions laborals cada vegada més precàries en les quals la temporalitat suposa el 35% de la plantilla i els minijobs un 22%

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de juny de 2018