CCOO diu adèu a Brauli Duart, president en funcions de CCMA

Foto

Llencem al foc i a les escombraries 6 anys de mals rotllos i exigim la renovació del consell de la CCMA

A TV3 ens hem acomiadat dels 6 anys de Brauli Duart al capdavant de la CCMA llençant al foc 6 anys de mal rotllo. A Catalunya Ràdio, amb l’assistència de la diputada de la CUP Natàlia Sànchez, els treballadors han llençat a les escombraries els símbols de les lluites dels darrers anys. Hem cremat  i llençat gadgets i cartells de les campanyes que hem fet per defensar-nos dels acomiadaments, retallades, intents de privatització, supressió de canals, acomiadaments de col·laboradors i corresponsalies (ara la de Buenos Aires), suspensió del conveni col·lectiu, petició de presó contra un treballador...tot al foc reparador i a les escombraries, amb la voluntat de deixar enrere l’etapa Duart.

Duart i el seu home de confiança, Andreu Martínez, deixen la CCMA i se’n van a la Conselleria d’Interior. Però a la CCMA encara tenim un Consell de govern caducat i continuista amb la vicepresidenta Núria Llorach al capdavant.

Per això, en les concentracions hem insistit a reclamar que es faci ja la renovació del Consell de govern entre altres punts:

• En primer lloc, que el Parlament preservi els mitjans públics de la Generalitat de la intervenció estatal, i protegeixi també la independència de la Corporació de tota ingerència o control governamental o partidista.
  • Que la cambra catalana renovi ja el Consell de govern que ha acabat el mandat el mes de març, i que la designació es faci per àmplies majories i amb criteris exclusius de professionalitat i independència.
  • Igualment, el Parlament ha de reprendre la reforma de la llei de la CCMA, interrompuda en les dues últimes legislatures, per desgovernamentalitzar els mitjans de la Corporació i garantir uns mitjans al servei de tota la societat.
  • El Parlament també ha de reclamar al nou govern i a la Corporació la firma del contracte programa plurianual, que ja s'havia d'haver aprovat el juny de l'any passat, i que ha d'incloure un pressupost suficient i estable per no tornar a improvisar males solucions a cada contratemps.

Aquí podeu veure el vídeo foguera de TV3

06/06/2018