Els sindicats reclamen al nou Govern situar Correos en la seva agenda de prioritats o es mantindran les mobilitzacions unitàries, amb tres vagues generals més al llarg de l'any

Els treballadors i treballadores de la província de Barcelona de Correos estan cridats a una aturada general demà, amb concentracions contra el seu desmantellament i precarització

CCOO -sindicat majoritari a Correos-, juntament amb UGT i CSIF, ha convocat demà dijous, 7 de juny, aturades i concentracions a tot el país per exigir al nou Govern que situï Correos en la seva agenda de prioritats, pel que ha de rectificar la política mesquina i de retallades comesa per l'anterior Executiu en les últimes legislatures, que està desmantellant el servei postal públic i desguassant la plantilla.

Una política que ha deixat l'empresa pública postal en números vermells per la retallada en les partides pressupostàries de 180 milions d'euros el 2017 i 2018, un dèficit de 225 milions d'euros i una brutal retallada de plantilla de 15.000 llocs de treball a tot l'Estat, a la qual cosa s'hi suma la imposició d'un model d'ocupació més precari basat en jornades parcials (22% de la plantilla) i un augment de la temporalitat (35% de la plantilla) per cobrir l'ocupació estructural; falta de plantilla que estan patint els treballadors i treballadores de l'empresa pública amb una severa desregulació i precarització de les seves condicions laborals en un conveni i acord congelat des de fa més de quatre anys.

Per tots aquests motius, CCOO, juntament amb la resta d'organitzacions sindicals de la unitat d'acció, ha fet una crida a tota la plantilla de Barcelona perquè se sumi a l'aturada de dues hores (dues últimes hores del torn de nit i de matí i dues primeres de la tarda) i participi a la concentració que tindrà lloc davant la Delegació d'Hisenda de Catalunya (plaça de Letamendi, 13, de Barcelona) a les 13.30 hores.

CCOO ha advertit que l'esbandida política no pot seguir llastrant l'empresa ni el servei públic que presta, i ha anunciat que el calendari previst de mobilització continuarà a l'espera que el nou Govern adopti les mesures necessàries, algunes d'elles de caràcter urgent.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de juny de 2018