Èxit de la manifestació de les policies locals i autonòmiques

Foto

L'Àrea de Seguretat Pública de la FSC-CCOO es felicita per l'èxit de la manifestació de les policies locals i autonòmiques

Més de 10.000 policies locals i autonòmics de tot el país es van donar cita el dimecres 23 de maig als carrers de Madrid per mostrar el seu esgotament davant la manca de voluntat del Govern d'Espanya de tramitar l'anticipació de l'edat de jubilació d'aquests col·lectius.

Milers d'homes i dones van posar de manifest, amb la seva presència, que la unió fa la força, i que l'acció ben dirigida aconsegueix resultats positius. Des de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO es va agrair l'esforç de totes les companyes i companys vinguts des de tots els racons de la geografia per unir en un sol crit el “Ja n'hi ha prou, senyor Montoro!”.

El lema de la massiva manifestació va ser “Per la Jubilació Anticipada de la Policia Local i Autonòmica”. Després d'un recorregut reivindicatiu, colorit i sorollós pel centre de Madrid, entre la Puerta del Sol i el Congrés dels Diputats, es va llegir un manifest conjunt en el qual va destacar que, després de més d'un centenar de concentracions per tot el país, després de sol·licitar de forma reiterada la culminació del procediment i l'aprovació definitiva del Reial decret, l'Executiu del Partit Popular segueix desatenent aquestes peticions, tot i que no estan servint per desbloquejar-ne la paralització. El desistiment del ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, demostra un absolut menyspreu incomplint deliberadament l'exigència legal establerta en la llei del Govern per emetre informes, que fixa el termini de trenta dies com a màxim per fer-ho.

Des de l'àrea de la Seguretat Publica de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO volen recordar que aquesta reivindicació, que ja no té volta de full, no té cap cost  per a l'Estat, i que es garanteix l'equilibri financer de la Seguretat Social a través de la cotització addicional que suportaran tant les administracions locals com els propis funcionaris. A més, existeix un consens unànime de tots els grups polítics de l'arc parlamentari, a més del de la mateixa Federació de Municipis de Províncies d'Espanya.

Exigeixen al president del Govern que prengui les regnes i culmini el procediment de l'anticipació de l'edat de jubilació.

El manifest llegit finalitzava exigint al president del Govern, com a màxim responsable, que d'una vegada per sempre prengui cartes en l'assumpte i insti al propi ministre Montoro perquè, sense demora, emeti els informes preceptius i pugui ser aprovat el Reial decret que permeti la bestreta de l'edat de jubilació de les policies locals i autonòmiques d'aquest país.

Ja a la tarda, i després de l'aprovació de les esmenes presentades el dia 22 pel grup parlamentari popular al Congrés dels Diputats, quedaven aprovats al Congrés els pressupostos generals de l'Estat, i continuant la seva marxa ara en el Senat, així mateix també es van aprovar les esmenes que possibilitaran de manera directa la revalidació de la tan anhelada jubilació del col·lectiu policial.

Aquest sindicat seguirà insistint i vigilarà que, aquesta vegada sí, es compleixi amb la paraula donada en el Legislatiu envers els homes i les dones que tenen com a missió defensar el lliure exercici dels drets i llibertats. Tan sols amb una bona gestió dels recursos humans en l'àmbit de la seguretat es podrà oferir el millor servei públic de seguretat a tota la ciutadania espanyola.

31/05/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |