Anunci de mobilitzacions

CCOO, UGT, CSIF convoquen una aturada el proper 7 de juny, a tot l'Estat, davant el desmantellament i la precarització a Correos

CCOO, UGT i CSIF, que tenen la representació majoritària dels treballadors i treballadores de Correos, han anunciat una aturada de dues hores el proper dijous 7 de juny a tot l'Estat. Aquesta aturada a la província de Barcelona anirà acompanyada d'una concentració davant la Delegació d'Hisenda a Catalunya (plaça de Letamendi, 13, de Barcelona). Aqiest és només el començament d'un procés de mobilitzacions que anirà en augment en els propers mesos. Les centrals sindicals ja han anunciat més mobilitzacions, incloent més aturades i tres vagues generals a la fi d'any.

Les raons d'aquesta convocatòria són l'atac del Govern i de l'empresa als treballadors i treballadores i a la ciutadania, basat en una retallada de 180 milions d'euros en els dos últims anys, que implica una baixada real de plantilla d'un 28% a Barcelona i una sobrecàrrega de treball, cosa que provoca una falta de qualitat a moltes poblacions de la província per falta de plantilla i un excés de rotació en el personal temporal, així com la implantació de milers de minijobs.

Els tres sindicats, organitzacions majoritàries de la representació dels 57.000 treballadors i treballadores de Correos, han explicat que l’aturada de dues hores del proper 7 de juny es farà en les dues últimes hores del torn de nit i de matí i les dues primeres de la tarda.

Els orígens que han portat a aquesta convocatòria parteixen del fet que el Govern i la direcció de l'empresa, primer amb l'excusa de la crisi i ara sense cap excusa, segueixen impassibles davant la retallada de 123 milions d'euros als pressupostos del 2017 i la nova retallada de 60 milions d'euros als del 2018, és a dir, més de 180 milions en dos anys i el que això comporta per als treballadors i treballadores i la ciutadania.

El Govern, al mateix temps, deixa a Correos sense pla de modernització i expansió, arrossegant una previsió de dèficit de 225 milions d'euros el 2017 i 2018, sense adaptar-se al nou mercat en auge de la paqueteria i el comerç electrònic, un mercat que s’està deixant als operadors postals estrangers que sí tenen el suport dels seus governs.

No menys important és l'eliminació d'uns 15.000 llocs de treball fixos en l'última dècada (26% de la plantilla total) i 2.000 llocs de treball a la província de Barcelona, que o no se substitueixen o es cobreixen amb contractes a temps parcial. Els efectes d'aquesta baixada de plantilla es reflecteixen en la pèrdua de qualitat en el servei per excés de rotació en els llocs de treball, amb personal temporal o amb minijobs, causant sobrecàrregues, saturació, baixes per malaltia i, en definitiva, un desmillorament clar en les condicions laborals.

Paral·lelament al que pateixen treballadors i treballadores, la repercussió a la ciutadania cada vegada és més latent, ja que no es fa possible la prestació del servei cinc dies a la setmana de dilluns a divendres en nombrosos municipis de la província de Barcelona, cosa que afecta milers de ciutadans i ciutadanes que reben amb retard les seves cartes i notificacions.

Finalment, la congelació del conveni col·lectiu i l'acord funcionarial es manté ja durant quatre anys, sense regulació general que actualitzi ni salari ni ocupació ni drets de tots els treballadors i treballadores de Correos. Per tot això, comença el procés de mobilització i les centrals sindicals ja han programat un calendari de protestes que continuarà al juny i que s'estendran fins a final d'any amb la convocatòria de tres vagues generals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de maig de 2018