#RecuperarLoArrabassat

CCOO segueix endavant amb el desenvolupament de la negociació col·lectiva en l'àmbit del públic

Foto

La crisi institucional i política que fa diversos anys que està instal·lada a Espanya, s'ha aguditzat amb dos fets de singular importància, com són la sentència de l'Audiència Nacional sobre la trama Gurtel i les seves implicacions, especialment quant a l'afirmació de l'existència d'un autèntic i eficaç sistema de corrupció institucional, que, com ha declarat la Confederació Sindical de CCOO, deixa sense marge de maniobra el Govern del PP.

L'Àrea Pública de CCOO, que està formada per les federacions d'Ensenyament, de Sanitat i Serveis Sociosanitaris i de Serveis a la Ciutadania, ha subscrit el passat mes de març un acord amb el Govern denominat II Acord per a la millora de l'ocupació pública, que suposa un primer i decisiu pas en la recuperació dels drets arrabassats a les empleades i empleats públics, amb millores salarials, reposició de la negociació col·lectiva, creació d'ocupació, reducció de les altes taxes de temporalitat i altres mesures que han assenyalat aquest acord com d'eficàcia global i necessari per al restabliment del diàleg social en les administracions públiques, la qual cosa suposa un pas molt important en la tornada a la normalitat democràtica prèvia a la crisi econòmica i les seves seqüeles de lleis d'austeritat.

El moment de tensió institucional que ara viu la societat espanyola, amb la sentència de l'Audiència Nacional que condemna una part dels corruptes que han pervertit el sistema democràtic i el partit que els va emparar tal com s'acredita en la sentència, no pot ser utilitzat de forma maldestre i demagògica, per algunes forces interessades a traslladar a la societat espanyola i especialment a les empleades i empleats públics, el sotsobre per la possibilitat de no poder-se complir els termes del II Acord, davant les eventualitats del nou cicle polític, especialment per la sortida que la moció de censura proposada pel PSOE pogués suposar.

El II Acord per a la millora de l'ocupació en les administracions públiques ha gaudit al llarg de la seva negociació d'un ampli consens entre la majoria àmplia de les forces parlamentàries, que s'han compromès amb declaracions, presència en les mobilitzacions i fins i tot amb la seva defensa en la tramitació parlamentària, per la qual cosa treure  la seva possible caiguda com a conseqüència dels avatars polítics d'avui no fa cap favor a les empleades i empleats públics, que han vist en el II Acord un reconeixement d'una part de les seves reivindicacions.

És convenient fer referència al fet que no són solament els partits que donen suport als PGE 2018 que ha presentat el Govern, els que s'han manifestat favorables a la represa del diàleg i la recuperació de drets laborals en les administracions públiques, bé a través de la recuperació de la negociació col·lectiva entre Govern i sindicats, bé per la capacitat legislativa d'iniciatives que tenen el suport al Parlament i que tenen el seu origen en propostes sindicals, especialment de CCOO.

És voluntat de CCOO seguint la seva trajectòria acreditada, de ser un sindicat independent i autònom a l'hora de configurar la seva estratègia i posició política, la qual cosa ens porta a reivindicar la transversalitat del II Acord, que no pot veure's afectada per posicions conjunturals al que és un document estratègic per a la reversió de les mesures més negatives que els diferents governs han implantat davant dels interessos de les persones que treballen a les administracions públiques.

L'Àrea Pública de CCOO seguirà treballant pel compliment i el desenvolupament de l'acord, en qualsevol de les circumstàncies que poguessin derivar-se, exigint el respecte als acords entre les parts d'un diàleg, que ha transcendit als mateixos signataris i que és ara un patrimoni exigible pels més de 3 milions d'empleades i empleats públics.

La tan desitjada regeneració democràtica i el possible escenari de convocatòria d'eleccions no és motiu per impedir complir el que s'ha establert amb un important consens entre els sindicats representatius i el Govern, que, com ha assenyalant, és un pas en el camí de reforçar els serveis públics, de recuperar drets arrabassats i de restablir la normalitat laboral prèvia a la crisi, sense que això impedeixi les millores oportunes i el desenvolupament més ampli dels continguts.

CCOO té un compromís clar i contundent amb els serveis públics, amb l'aprofundiment de la democràcia a Espanya, amb els interessos i les reivindicacions de les treballadores i treballadors públics i davant qualsevol intent d'arraconar els drets recuperats, prendrem les decisions que millor defensin als col·lectius públics i els seus drets laborals, socials i civils.

29/05/2018

Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |