CCOO exigeix al Govern increments salarials per a les empleades i els empleats públics

#RecuperarLoArrebatado

CCOO ha analitzat el pla pressupostari que el Govern ha remès a Brussel·les, on es preveu la congelació dels salaris públics. * El sindicat rebutja rotundament aquesta possibilitat, que en cap moment ha plantejat el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública al llarg de les negociacions recents, suspeses des que es va intensificar el conflicte a Catalunya.

“Plantejar una possible congelació salarial suposa que el Govern reconeix el seu aïllament polític i la seva incapacitat per aconseguir suports suficients per a l’aprovació dels pressupostos generals de l’Estat per al 2018”, afirma Pepe Fernández, coordinador de l’Àrea Pública de CCOO, qui també anuncia que el sindicat intensificarà la campanya posada en marxa al setembre per “recuperar el arrabassat a les empleades i empleats públics”.

A més CCOO ha analitzat les pròrrogues pressupostàries d’altres anys (1983, 1990, 1996 i 2012) i, excepte el 1983, en totes es van tractar les retribucions del sector públic. Per això, CCOO insta el Govern a reprendre la negociació sobre les condicions laborals de les empleades i empleats públics, recordant que des de 2010 han perdut més d’un 13% de poder adquisitiu i que tot el sector ha perdut prop de 300.000 llocs de treball, a més del dret a la negociació col·lectiva en temes tan sensibles com la jornada laboral, les prestacions per incapacitat temporal (IT), la salut laboral, etc.

Per a CCOO “és el moment de recuperar les condicions laborals de les empleades i empleats públics, de reposar drets. Només així es contribuirà a revitalitzar el consum i ajudar a consolidar el creixement econòmic”. Per això, el sindicat seguirà celebrant assemblees i concentracions en el marc de la campanya “Anem a recuperar el que ens han arrabassat!”, per exigir al Govern negociació i, en aquest cas, i després d’aquest anunci “indirecte” de possible congelació salarial, no descarten intensificar les accions perquè s’incloguin en els pressupostos generals de l’Estat 2018, hi hagi pròrroga o no, pujades salarials i augment de les inversions, les dues qüestions necessàries per consolidar el creixement econòmic.

PLAN PRESUPUESTARIO 2018 Y REMISIÓN TRIMESTRAL DE INFORMACIÓN. Pág. 13.
“Por el lado del gasto, la ratio se reduce de 2017 a 2018 hasta alcanzar el 40,6% del PIB, consecuencia de la contención del gasto público debido, en gran medida, al supuesto de congelación de los salarios públicos por tratarse de un escenario a política constante”.