Aprovat l’atorgament de la subvenció per al finançament de Plans de formació per a la capacitació i desenvolupament de les funcions relacionades amb el Diàleg social i la Negociació col·lectiva

Les accions formatives incloses en aquest pla de formació començaran a primers de gener de 2020.

El passat 19 de desembre, es va aprovar la Resolució definitiva per part del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, de la convocatòria de l’any 2019 per a la concessió de subvencions per al finançament de Plans de formació de l’àmbit de Catalunya, adreçats a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el Diàleg social i la Negociació Col·lectiva.

Aquest Pla de formació ens permetrà programar i executar totes aquelles accions formatives per a totes les persones que per la seva activitat, estiguin relacionades amb el Diàleg social i la Negociació col·lectiva dintre de les Organitzacions sindicals i empresarials a nivell de Catalunya.

Mitjançant aquest Pla formatiu preveiem arribar a més de 2200 persones participants entre delegades i delegats, quadres sindicals i persones que realitzen tasques de suport en aquestes matèries.

Hem elaborat un Pla de formació que recull aquelles necessitats formatives que les diferents organitzacions territorials i sectorials ens heu plantejat a la detecció de necessitats.

Oferim formació en diferents àrees com Representació sindical, Seguretat i Salut Laboral, Polítiques d’Igualtat i gènere, Habilitats interpersonals i directives, comunicació i jornades relacionades amb la Negociació col·lectiva i el diàleg social. En total realitzarem 117 accions formatives entre cursos i jornades en les diferents especialitats.
Creiem que aquest pla de formació ens ha de permetre afrontar en millors condicions els canvis que s’estan produint al món del treball i l’entorn sociolaboral.

Des de CCOO de Catalunya apostem per la formació sindical com a eina bàsica i imprescindible per combatre la precarietat i millorar les condicions de vida i de treball del conjunt de treballadors i treballadores i defensem la necessitat de que aquest acord de formació, sigui de caràcter estructural i no cojuntural amb el Departament de Treball, per poder avançar en Negociació Col·lectiva i Diàleg social.

Iniciem el Pla de formació en en la primera setmana de gener tal com vam informar al mes de desembre i  després de realitzar la sel·lecció per part de les organitzacions territorials i sectorials d’una part important  de les persones participants.

Tota aquesta oferta formativa la teniu a la vostra disposició a la web de l’Escola de Formació sindical (www.ccoo.cat/formaciosindical).