CURS EN LÍNIA, 100% VIRTUAL, D’INTRODUCCIÓ A LA FORMACIÓ SINDICAL

L’Escola de Formació Sindical enceta una primera experiència de formació a distància adreçada a l’actiu sindical amb dificultats per participar a la formació sindical o que no poden accedir-hi per diversos motius.

És un curs de 25 hores, 100% virtual, on l’alumne participa a través d’un campus virtual (formació, participació i informació) al web dissenyat per un centre de formació i supervisat per l’equip docent de l’Escola de Formació Sindical de CCOO de Catalunya.

El model educatiu és flexible i dinàmic, i gira al voltant del disseny d’espais, recursos i dinàmiques que afavoreixen l’aprenentatge de manera senzilla i assequible per als participants. Es treballarà amb el material del qual disposem per a la formació presencial i serà complementat per esquemes, fitxes, videos i exercicis d’interès.

Els continguts són:

• La reflexió col·lectiva sobre les funcions dels representants dels treballadors i les treballadores i dels delegats i les delegades sindicals en l’empresa i en les administracions públiques.
  • Acostar-nos al coneixement dels drets i garanties que tenen com a representants sindicals.
  • Conèixer CCOO, com s’organitza i quins serveis ofereix.
  • Aconseguir idees, pistes… per abordar els problemes concrets de les empreses, administracions públiques i sectors.
  • Visualitzar la utilitat pràctica d’estar organitzats en un sindicat com CCOO.
  • Donar eines per potenciar l’acció sindical als centres de treball.