Curs de qualificacions professionals i acció sindical

Des de l’Escola de Formació Sindical i l’àmbit de Qualificacions i FP de la Secretaria de Socieconomia i, mitjançant el Pla intersectorial de la CONC, oferim als quadres sindicals la possibilitat de participar en el “Curs de qualificacions professionals i acció sindical”, amb l’objectiu de facilitar eines i coneixements per desenvolupar les capacitats i les habilitats de les persones que en els diferents àmbits del sindicat treballen el sistema i el procediment de qualificacions professionals.

Els continguts d’aquesta acció formativa són:

• Les qualificacions professionals (5 h)
  • L’acreditació de competències (5 h)
  • El sistema de la formació professional a Catalunya (5 h)
  • Els programes Qualifica’t i Certifica’t (5 h)
  • El sistema de qualificacions professionals, la formació professional i l’acció sindical (5 h)
És un curs adreçat a quadres sindicals que treballin aquest tema i totes aquelles persones que tenen en la seva organització federativa o territorial funcions relacionades amb les qualificacions i l’acreditació de competències professionals.
La metodologia teòrica partirà de l’exposició d’una persona experta sobre els continguts de la unitat formativa, que farà un contrast permanent amb la realitat i l’experiència que coneixen els alumnes i aportarà elements d’exemple prou significatius per consolidar els conceptes i els procediments previstos en els objectius. Amb aquest objectiu es preveuran petits espais de debat participatiu. Totes les unitats disposaran de material de consulta i material complementari a l’abast per facilitar l’enteniment de l’exposició.

Els objectius de l’acció formativa són:

• Conèixer l’estructura orgànica i funcional del sistema de qualificacions professionals (QP) i la formació professional (FP) estatal.
  • Comprendre i conèixer el procediment d’avaluació i acreditació de competències i la seva finalitat.
  • Conèixer l’estructura, la dimensió i la finalitat dels subsistemes de la formació professional a Catalunya.
  • Identificar, conèixer i valorar altres oportunitats de qualificació a Catalunya.
  • Identificar oportunitats per aplicar els elements del sistema QP i FP en l’àmbit de l’acció sindical i proposar fórmules d’utilització de criteris i objectius estratègics.

LLOC D’IMPARTICIÓ I CALENDARI

El curs té una durada de 25 hores i tindrà lloc a l’aula magna de ronda de Sant Pere, 19-21, 3a planta, en horari de 9 a 14 h, els dies: 20 de gener, 2 i 17 de febrer i 1 i 16 de març

INSCRIPCIÓ

Les inscripcions es canalitzaran de manera personal o col·lectiva a través de l’Escola de Formació Sindical. La data màxima per a la inscripció és el 16 de gener de 2012.

Tots els alumnes han d’aportar una fotocòpia del NIF i la capçalera de la nòmina. Agrairem que aquesta documentació s’enviï per correu electrònic a [email protected] amb l’assumpte “INSCRIPCIÓ CURS QUALIFICACIONS PROFESSIONALS”.