Graduat en educació secundària obligatòria (GESO)

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l'any natural en què inicien la formació. També hi poden accedir les persones que tenen 16 anys o bé els compleixen durant l'any natural en què inicien la formació si es troben en alguna de les situacions següents:

• Tenen un contracte laboral que els impedeixi assistir als centres educatius en règim ordinari.
  • Es troben en procés d'obtenir un permís de treball.
  • Són esportistes d'alt rendiment.
  • Han cursat on estan cursant els programes postobligatoris de formació i inserció i volen cursar, en paral·lel, els ensenyaments d'educació secundària obligatòria per a adults.
  • Participen en el programa d'experiència professional per a l'ocupació juvenil a Catalunya "Joves per l'ocupació".

Excepcionalment, la gerent del Consorci d'Educació de Barcelona pot autoritzar la incorporació d'alumnes que no compleixen els requisits anteriors, previ informe de la Inspecció d'Educació.

L’obtenció del GESO, a més de millorar la formació bàsica de les persones adultes, la situació professional i la laboral, permet l'accés als estudis de batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

Els estudis de GESO s'organitzen de manera modular en tres àmbits i 34 mòduls, que es distribueixen en dos nivells. La durada de cada un dels mòduls és d'un trimestre. Per obtenir el títol de GESO l'alumne ha de cursar i superar els 34 mòduls o, si escau, convalidar-los o acreditar-los.

La distribució trimestral dels mòduls al nostre centre és la que es mostra en aquesta graella.

Al nostre centre cada estudiant compta amb un tutor que, des del principi, l'acompanya, l'aconsella i l'orienta sobre tots els aspectes de la seva formació.

Més informació sobre aquests estudis a la guia informativa de l'ensenyament i al web Estudiar a Catalunya del Departament d'Educació.