[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class=”Mega_Menu_Widget”][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]
Principals novetats
- Convivència i clima escolar
- Cultura digital del centre
- Participació de la comunitat educativa
- Formació professional en alternança (dual i simple)
- Servei d’assessorament en la formació professional i reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials
- Organització de les llars d’infants
- Organització del temps escolar
- Òrgans unipersonals de direcció i de coordinació
- Personal docent
- Gestió econòmica, acadèmica i administrativa del centre. Registre d’alumnes
- Propietat intel·lectual (nou)
- Protecció de dades personals
- Recollida i tractament de dades a efectes estadístics i científics
Convivència i clima escolar
- Instrucció d’ampliació del termini d’elaboració i implementació del Projecte de convivència, en motiu de la covid-19.
- Nou apartat: Unitat de suport a la convivència escolar.
- Nou circuit simplificat d’intervenció davant de conductes greument perjudicials per a la convivència.
Cultura digital del centre
- La planificació dels aspectes organitzatius, pedagògics i tecnològics d’un centre passa d’anomenar-se “Pla TAC” a “estratègia digital del centre”; aquest canvi també afecta la denominació de la comissió i del coordinador o coordinadora.
- Es recomana que tots els centres educatius disposin d’un entorn virtual d’aprenentatge per tal de garantir el seguiment de la programació didàctica. El Departament d’Educació posa a disposició dels centres un entorn virtual d’aprenentatge Moodle.
Participació de la comunitat educativa
- Es recull el nou espai Famílies dins del web del Departament d’Educació.
- Referència al nou Document marc dels PEE 0-20, que incorpora la importància dels diferents contextos educatius i dels aprenentatges que l’alumnat porta a terme en contextos educatius no formals, i també al document Accions prioritàries dels PEE 0-20, que desplega un recull d’accions i recursos per promoure, des de l’acció comunitària, oportunitats d’aprenentatge per a tots els infants i joves al llarg del procés educatiu.
Formació professional en alternança (dual i simple)
- S’inclou l’obligació que les dues parts signin els convenis amb certificat digital vàlid.
- Nou model de sol·licitud per a convenis que signa la DGFPIERE
- S’afegeix un apartat nou relatiu al nou model curricular dels cicles formatius.
- S’inclou un nou model de sol·licitud per a la formació professional dual en mobilitat internacional. S’elimina el procediment de sol·licitud i només resta vigent el procediment de comunicació.
Servei d’assessorament en la formació professional i reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials
- S’inclou informació sobre l’aplicació de comunicació MFLEX i de models dels serveis d’assessorament i reconeixement dintre de la plataforma Odissea.
Organització de les llars d’infants
- Hi ha novetats en els horaris del personal ajudant de cuina-netejador i personal oficial de primera-cuiner, acordats entre el Departament d’Educació i representants sindicals.
Organització del temps escolar
- S’incorporen les referències als documents complementaris per a l’adequació de l’activitat escolar a causa de la pandèmia, que completen i especifiquen alguns aspectes d’horari i organització als establerts amb caràcter general.
- S’ha actualitzat especialment l’organització de l’espai menjador entès com una franja de temps educatiu dedicada a dinar en un horari saludable i al lleure.
- S’inclouen les especificacions horàries dels instituts escola recollides a la nova ordre de calendari, i el dret del personal i de l’alumnat a la desconnexió digital, i el respecte al temps no lectiu i de vida familiar.
Òrgans unipersonals de direcció i de coordinació
- Canvia la denominació del “coordinador o coordinadora TAC” i “coordinador o coordinadora d’informàtica” del centre, que passa a anomenar-se “coordinador o coordinadora digital”.
Personal docent
- Hi ha canvis en l’horari de permanència del professorat als instituts, escoles d’art i escoles oficials d’idiomes.
Gestió econòmica, acadèmica i administrativa del centre. Registre d’alumnes
- Pel que fa a la gestió econòmica es disminueix el límit de diners que pot disposar el centre en la caixa d’efectiu.
- Pel que fa a la gestió administrativa es recomana l’expedició electrònica de certificats per a l’alumnat i s’actualitzen aspectes concrets relatius a les escoles oficials d’idiomes.
- Hi ha canvis en les instruccions de gestió de preus públics de formació professional.
Propietat intel·lectual (nou)
- Es defineix el concepte de propietat intel·lectual, i quina incidència té en la gestió del centre en relació amb l’ús d’obres protegides per drets d’autoria en l’àmbit educatiu.
- Es proporcionen pautes d’actuació de les obres amb llicència Creative Commons, els materials didàctics elaborats pel professorat, els treballs de l’alumnat i la publicació en blogs i espais web del centre.
Protecció de dades personals
- Hi ha canvis en la legitimació per tractar les dades dels serveis educatius.
- S’amplia l’apartat sobre comunicació de dades amb altres, en aspectes importants com la salut escolar i situacions d’alumnat amb risc, desemparament o en què intervé la policia.
Recollida i tractament de dades a efectes estadístics i científics
- S’incorpora un protocol per determinar les condicions i el procediment d’accés als centres educatius públics a les persones sol·licitants de centres de recerca o entitats de dret públic, per a la recerca científica o estadística, mitjançant la realització d’enquestes, observacions o altres tècniques.
Data d’actualització: 21 de juliol de 2020
Documents d'organització i gestió del centre
Projecte educatiu de centre | Currículum | Organització del centre | Gestió del centre |
Avaluació del centre .pdf | Cicles de formació professional. Curs per a l’accés al grau mitjà i Curs de preparació per a la incorporació als cicles formatius de grau superior .pdf * |
Directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius .pdf | Actuacions del centre en diversos supòsits .pdf |
Convivència i clima escolar .pdf | Cicles esportius LOGSE i LOE .pdf | Organització de les llars d’infants .pdf | Aspectes específics amb relació a l’alumnat dels centres de formació d’adults .pdf |
Cultura digital del centre .pdf | Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació infantil i primària .pdf | Organització del temps escolar.pdf | Assegurances, reclamacions patrimonials i assistència jurídica al personal .pdf |
Documents de gestió del centre .pdf | Concreció i desenvolupament del currículum del batxillerat .pdf | Òrgans unipersonals de direcció i de coordinació .pdf | Formació del personal dels centres i serveis educatius i formació inicial d’estudiants universitaris en pràctiques .pdf |
El tractament i l’ús de les llengües al sistema educatiu. El projecte lingüístic .pdf | Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO .pdf | Personal d’administració i serveis i professional d’atenció educativa .pdf* | Gestió del personal d’administració i serveis i dels professionals d’atenció educativa .pdf |
Innovació pedagògica .pdf | Currículum del primer cicle de l’educació infantil .pdf | Personal docent .pdf | Gestió del personal de les llars d’infants .pdf |
Objectius prioritaris i línies estratègiques del sistema educatiu .pdf | Currículum dels ensenyaments d’idiomes .pdf | Zones escolars rurals i escoles rurals que no formen part de cap ZER .pdf | Gestió del personal docent .pdf |
Participació de la comunitat educativa .pdf | Ensenyaments artístics superiors .pdf | Gestió econòmica, acadèmica i administrativa del centre. Registre d’alumnes .pdf | |
Ensenyament de la religió .pdf | Implantació de les eines d’administració electrònica als centres del Departament .pdf | ||
Ensenyaments de dansa de grau professional .pdf | Prevenció de riscos laborals .pdf | ||
Ensenyaments de les escoles de música i de dansa autoritzades .pdf | Propietat intel·lectual .pdf | ||
Ensenyaments de música de grau professional .pdf | Protecció de dades personals .pdf | ||
Ensenyaments en els centres de formació d’adults .pdf | Recollida i tractament de dades a efectes estadístics i científics .pdf | ||
Ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny: aspectes curriculars .pdf | Salut escolar en els centres educatius .pdf* | ||
Formació professional en alternança (dual i simple).pdf | Situacions específiques dels alumnes .pdf | ||
Itineraris formatius específics: desenvolupament i aplicació .pdf* | Transparència i accés a la informació pública .pdf | ||
L’educació bàsica als centres d’educació especial .pdf | Ús social dels centres .pdf | ||
Programacions i recursos didàctics .pdf | |||
Programes de formació i inserció:desenvolupament i aplicació .pdf | |||
Servei d’assessorament en la formació
professional i reconeixement acadèmic dels
aprenentatges assolits mitjançant
l’experiència laboral o en activitats socials
|
|||
Simultaneïtat d’estudis d’ESO o de batxillerat amb estudis de música .pdf | |||
Simultaneïtat d’estudis d’ESO o de batxillerat amb estudis de dansa .pdf | |||
Títols propis: CFGM d’Animació en Circ, CFGS en Arts del Circ, CFGS en Tècniques d’Actuació Teatral i CFGS en Tècniques de Direcció Coral .pdf |
*Pendent d’actualització per al curs 2020- 2021
Data d’actualització: 21 de juliol de 2020