Noves retallades a l’ensenyament públic

EL GOVERN PUBLICA L’ACORD DE LES NOVES RETALLADES A L’ENSENYAMENT PÚBLIC
Avui s’ha publicat l’acord de govern que consolida les noves retallades a l’ensenyament públic. A partir d’ara, cap persona major de 55 o de 59 anys tindrà dret a reduir les dues hores lectives que li garantia l’Acord de la Mesa sectorial que CCOO va signar en solitari al Novembre de 2005; ni tampoc cap persona substituta gaudirà del dret al cobrament del mes de juliol, dret que havien gaudit gràcies al mateix acord i que s’havia de reposar aquest estiu després d’haver estat suspès més de 4 anys.
El Departament pretenia obtenir l’aval sindical per tornar a retallar els drets als treballadors i les treballadores de l’educació a canvi d’algunes modificacions que, suposadament, impliquen determinades millores per al col·lectiu. En definitiva, un bescanvi de drets que implicava treure els drets a uns per donar-los-els a uns altres. CCOO vam reaccionar enèrgicament en contra d’això i no vam cedir a la pressió que ens hagués convertit en còmplices d’una política injusta i perversa.
Una de les “millores” més significatives que inclou l’Acord de les noves retallades és el reconeixement del quart i el cinquè estadi de promoció docent al personal interí. Davant la confusió generada sobre el gaudi d’aquest dret, CCOO vol fer les següents consideracions:
  • El cobrament dels estadis docents per al personal interí no es reconeix a cap Llei ni a cap Decret, és un dret que neix i es genera en l’Acord de la Mesa sectorial del personal docent no universitari, signat en solitari per CCOO, el 17 de Novembre de 2005.
  • En aquell primer acord es va reconèixer el cobrament del tres primers estadis i, conseqüents amb els termes del propi acord, que emplaçava a la comissió de seguiment per a la millora d’allò pactat, CCOO no hem deixat de reclamar la reobertura del pacte per incloure l’ampliació del 4rt i 5è estadi.
  • El passat Desembre, davant la noticia de la sentència del Tribunal Constitucional de 5 de novembre de 2015, que (Sentència), assumint la jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, estableix que la condició d’ interí o interina, per si mateixa, no pot impedir el cobrament dels sexennis o estadis, la Federació d’Educació de CCOO ja vam advertir que s’establien nous drets o garanties per al personal interí i que, en conseqüència, l’Administració no podia continuar defugint la negociació per tal d’incorporar-los de forma normalitzada en el marc de les relacions laborals del sector.
  • En conseqüència, l’establiment del cobrament del 4rt i 5è estadi respon a la regulació d’allò que ja s’ha establert com a dret.

Enllaç de l’acord complet.