L’Audiència Nacional estableix les dates per a la celebració dels judicis davant les reclamacions registrades per CCOO.

Centres d’Assistència i Educació Infantil

El passat 2 de febrer les organitzacions patronals i sindicals es van reunir en el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) davant la iniciativa de CCOO perquè es reconegués el dret de les educadores a cobrar un diferencial respecte a altres categories professionals, ja que les taules salarials vigents no reconeixen ni remuneren la major responsabilitat que suposa el seu lloc de treball . Davant la negativa de les organitzacions patronals, especialment de la majoritària ACADE, CCOO va decidir interposar la corresponent demanda judicial en l’Audiència Nacional. La data del judici ha quedat fixada per al 14 de setembre de 2021 .

De la mateixa manera, el 6 de juliol de 2021 se celebrarà el judici arran del conflicte col·lectiu interposat per IL·LEGALITAT de les taules salarials, en recollir quantitats inferiors al Salari Mínim Interprofessional establert per a 2020.

CCOO lidera, una vegada més, la resposta als intents patronals de perpetuar la precarietat laboral de milers de treballadores que amb la seva dedicació i esforç han aconseguit atenuar els efectes de la pandèmia en el sector. Especialment significatiu és el cas de les educadores, a les quals ni tan sols es dignen a reconèixer-los la importància i complexitat de les tasques que desenvolupen.

Per uns sous dignes en Educació Infantil 0-3!