Nous concerts per a la prestació de l’assistència sanitària de MUFACE

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Button_Widget”][/siteorigin_widget]

Presentem algunes de les novetats que fins ara hi ha respecte als nous concerts.

Toca renovar els concerts per a la prestació d’assistència sanitària als Mutualistes de MUFACE. S’han mantingut diverses reunions en les quals es van tancant algunes novetats del nou concert:

1. El pressupost del concert creix un 4,5%, que s’uneix al 6% que va créixer l’anterior.
  2. Aquest percentatge es destinarà a la millora de les prestacions als mutualistes, i a una major flexibilitat i modernització en la seva gestió per part de les entitats.
  3. Obre la porta a nous sistemes d’identificació del mutualista a través del mòbil, usuari/ contrasenya, etc.
  4. Es posa en marxa un comparador de prestacions per cada entitat, perquè els mutualistes puguin conèixer les diferències i les maneres que es presten, tenint una major informació per a triar l’entitat que més els interessi.
  5. S’imposa l’obligació a les entitats de publicar les prestacions addicionals que ofereixin als mutualistes. Fins ara desconegudes pels mutualistes.
  6. S’incentiva que les entitats elaborin i posin a la disposició dels mutualistes la “carpeta del mutualista” que conté tota la informació que les entitats tenen del mutualista, perquè la hi pugui emportar si canvia d’entitat.
  7. Inclou una substancial millora de prestacions oncològiques, ortoprotètiques, fecundació in vitro, atenció d’urgència vital i totes aquelles noves que vagi incorporant el Sistema Nacional de Salut. S’inclouen tractaments sobre reproducció assistida per a dones. Amb referència als tractaments del càncer per protonteràpia a la Clínica Ruber i al Centre hospitalari de Pamplona, des del moment en què tots dos centres el posin en funcionament, previsiblement per al 2020. En cas de ser necessari tractament psicològic en aquesta mena de malalties, el podrà prescriure directament l’oncòleg.
  8. Incorpora totes les recomanacions del Tribunal de Comptes sobre el pagament farmacèutic i el descompte del 7% inclòs en les mesures contra el dèficit.
  9. Obligació de les entitats d’enviar al domicili la medicació hospitalària quan el pacient es trobi a casa seva.
  10. En cas de tractaments d’urgència vital, les entitats abonaran directament la factura al centre hospitalari, s’evita així que sigui el Mutualista qui aboni aquesta factura, essent abonada directament per l’entitat sanitària.
  11. S’eliminen determinades rigideses que impedien a les entitats donar el millor servei al mutualista en aquelles localitats i municipis que no tinguin centres sanitaris o hospitalaris. D’aquesta manera, l’entitat podrà prioritzar un mitjà si no n’hi ha concertat, podent utilitzar els mitjans públics o privats. Aquesta idoneïtat li correspon triar-la en principi a l’entitat, en cas que aquesta no prengués cap decisió es realitzarà a elecció del mutualista. Les entitats no estaran obligades a oferir el servei més pròxim al domicili del mutualista, sinó que podrà prioritzar el centre de referència millor i més pròxim, oferint al mutualista els mitjans de transport adequats a aquest centre.
  12. Prestació en un termini inferior a les 48 hores amb cita prèvia en municipis menors de 20.000 habitants.
  13. Es penalitzarà a aquelles entitats que transfereixin el risc dels seus mutualistes a altres entitats, havent d’assumir la totalitat del cost del tractament.

S’havia rebut la proposta d’incorporació d’una nova entitat al concert. No obstant això, aquesta ha estat rebutjada per no complir els requisits mínims quant a mitjans hospitalaris i altres qüestions.

És previsible que el concert per a 2020 se signi al desembre de 2019.

La recepta electrònica

Situació de la recepta electrònica: S’han mantingut contactes bilaterals amb totes les CCAA. La recepta del Sistema Nacional de Salut ja està funcionant a Cantàbria i Aragó al 100%. Pròximament s’incorporaran: Astúries i Andalusia i a continuació Madrid, Galícia, Castella-la Manxa, Múrcia, Navarra i actualitzarà el sistema Extremadura. Estan pendents: País Basc, País Valencià i Catalunya.

D’altra banda, es continua treballant en la recepta electrònica d’entitats privades i ja s’ha superat l’experiència pilot amb el Col·legi de Farmacèutics. Cantàbria serà la comunitat autònoma triada per a l’experiència pilot.

Comptes anuals de l’organisme autònom – MUFACE

Informe sobre els comptes anuals de la Mutualitat: Ens presenten el tancament de comptes de 2018 que la intervenció delegada ha aprovat íntegrament sense modificacions. La conclusió és la bona salut financera de l’entitat.

Evolució del col·lectiu de mutualistes i beneficiaris

L’any 2018 va suposar un rècord en la història de Muface arribant a aconseguir 1.473.000 titulars i beneficiaris. En 2019 es tornarà a batre el rècord ja que amb dades de setembre de titulars és d’1.009.079 i 479.038 beneficiaris. El major increment fins avui es deu a la incorporació de més de 20.000 docents i més de 3.000 policies. En els pròxims mesos seguirà augmentat la xifra amb la incorporació de funcionaris fruit de les ofertes d’ocupació pública pendents de 2019, i es calcula que a final del procés s’hagin incorporat entre 30 i 32 mil nous titulars. L’estimació és que s’incorporin al voltant de 60.000 les noves incorporacions.

El tipus d’eleccions d’entitat per part del professorat es manté quant a titularitat: 80% entitats privades i 20% Sistema públic.

Des de CCOO assenyalem que l’increment pressupostari dels concerts vigents ha suposat una millora important en les prestacions, esperem que aquesta nova pujada pressupostària del 4,5% continuï millorant la cartera i qualitat de serveis, en tot cas reiterem que és necessari continuar treballant per recuperar la totalitat de les prestacions i drets que van ser retallats amb la disculpa de la crisi econòmica i que fins al moment actual no han estat recuperades al 100% per als mutualistes.