La lluita dona fruits; ara continuarem negociant la resta

Aquí pots consultar l’acord signat.

Aquest acord només és el primer fins a revertir les retallades i assolir una inversió en Educació del 6% del PIB. Ha estat possible gràcies a l’esforç de tothom que ha donat suport a les mobilitzacions.

CCOO, juntament amb la resta de sindicats, hem aconseguit que el Departament d’Educació accepti la reducció d’una hora lectiva a tots els col·lectius dels centres públics alhora, a partir de l’1 de gener de 2023. D’aquesta manera el personal docent de primària passarà de 24 a 23 hores lectives i el de secundària de 19 a 18 hores, com tenien abans de les retallades del 2011, gràcies a un acord signat en solitari per CCOO l’any 2005. Això suposa la incorporació de 3472 docents més.

De totes les reivindicacions de la plataforma unitària aquesta és la més universal, ja que TOT el personal docent (funcionari, interí, substitut, nou o antic) recupera l’horari lectiu anterior a les retallades i alhora es generen molts llocs de treball estructurals. A més a més, els centres, malgrat el trasbals de refer horaris a mig curs, guanyen més personal i obtenen més hores per fer coordinacions, guàrdies i la possibilitat d’una millor atenció individualitzada de l’alumnat amb reforços, desdoblaments, etc. Per tant, a més d’una millora important de les condicions laborals del personal docent, també representa un millora molt significativa per la qualitat de l’educació.

En l’acord de l’1 de setembre també hem aconseguit una fita crucial: que el Departament accepti negociar a la mesa sectorial, al llarg d’aquest 1r trimestre, com es farà la incorporació d’aquest personal (CCOO lluitarem perquè aquestes places s’atorguin seguint el número d’ordre de la borsa, sense entrevistes, ni aplicació de la PDI) i un calendari de reversió de la resta de retallades com la recuperació del primer estadi als sis anys i el segon als dotze, la reducció de les dues hores lectives pels més grans de 55 anys, la baixada de ràtios, l’ampliació de recursos per una educació inclusiva amb garanties, la negociació de calendari escolar i la resta de demandes de la Plataforma Unitària. Així doncs, hem desconvocat les mobilitzacions previstes al setembre, però no descartem convocar-ne més a partir d’octubre, si el Departament no avança de manera efectiva en les negociacions.

És realment una llàstima que, per la manca d’agilitat del Govern, no s’hagi pogut recuperar la reducció de l’hora lectiva per tothom de manera que es pogués implementar a 1 de setembre de 2022, evitant així les moltes dificultats organitzatives que suposarà fer-ho a mig curs. També és una pena que el departament no hagi acceptat concretar el retorn de la resta de retallades en aquest acord.

Tots els sindicats convocants de les mobilitzacions considerem que és un bon acord, però des de CCOO ja vam avisar quan el signàvem que calia que fos ratificat per la nostra afiliació tal com va quedar constància a l’acta de la mediació. La consulta ja està en marxa i la nostra afiliació pot respondre fins el dijous dia 8 de setembre a les 11 del matí