Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia 2021

El 17 de maig del 1990, l’Organització Mundial de la Salut va eliminar l’homosexualitat de la llista de malalties mentals. Aquesta fita històrica per al col·lectiu LGTBI va donar lloc al Dia Internacional contra l’LGTBI-fòbia. No obstant això, hem hagut d’esperar vint-i-nou anys més perquè la transsexualitat estigui descatalogada oficialment com a trastorn i encara queda un llarg camí perquè a les persones trans els sigui reconeguda totalment la seva dignitat.

En l’entorn laboral, aquesta situació s’agreuja. És de vital importància exigir mecanismes d’ocupabilitat per a persones LGTBI, especialment per a persones trans, perquè pateixen un altíssim índex de desocupació.

A l’Estat espanyol i a Catalunya, els delictes d’odi contra persones per la seva orientació sexual, identitat o expressió de gènere es compten per centenars, segons l’Observatori contra l’Homofòbia i les Xarxes contra l’Odi, de la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals. El discurs d’odi de la ultradreta agreuja l’estigma i l’exercici de la violència envers les persones LGTBI. És alarmant que el discursos d’odi arribin als espais institucionals a través de partits postfeixistes.

No deixarem de denunciar les agressions provocades per l’odi a la diversitat sexual i de gènere a tot el món. Aquestes agressions ocorren tant en el nostre entorn com en els més de setanta estats on es criminalitza l’orientació sexual. Segons l’últim informe ILGA (federació mundial que aplega 1.705 organitzacions de 166 països que lluiten per la igualtat de drets humans per a les persones LGTBI), 30 països criminalitzen els col·lectius LGTBI amb fins a vuit anys de presó; 27 països els penalitzen amb entre deu anys de presó i la cadena perpètua, i d’altres, com Iran, Somàlia o Nigèria, els poden imposar fins i tot la pena de mort.

No podem permetre que els estereotips, els prejudicis i l’estigmatització passin per sobre dels drets de les persones. Per això, ara i sempre, hem de seguir amb la lluita contra l’LGTBI-fòbia i la serofòbia amb la veu ben alta.

El 17 de maig, és un dia per denunciar les actituds d’odi i violència contra el col·lectiu LGTBI. Trenquem el silenci, trenquem- lo amb la nostra veu, el llenguatge universal que ens dona aire i expressió oberta en la diversitat dels colors i els sentiments positius. CCCO de Catalunya manté el compromís de continuar treballant, integrant l’impuls de l’Àmbit LGTBI, pel reconeixement dels drets de les persones de la comunitat LGTBI en el treball i per les transformacions polítiques que mereix una societat inclusiva i respectuosa de la diversitat sexual i de la seva ciutadania.

CCOO de Catalunya vol tenir un paper protagonista i determinant en l’erradicació de l’LGTBI-fòbia, generant espais de debat i promovent posicionaments ètics.

stopLGTBIfobia
Lluitem contra l’LGTBI-fòbia, avui i sempre!

#stopLGTBIfobia

Feu clic per veure: