Presentació del llibre El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los años sesenta

Maig de la Cultura i el Treball

En el marc del Maig de la Cultura i el Treball, el proper dilluns 7 de maig, a les 18 hores tindrà lloc la presentació del
llibre
El oficio de resistir. Miradas de la izquierda en Andalucía durante los
años sesenta
de Javier Aristu.

Aquest assaig descriu i analitza les activitats intel·lectuals, sindicals i universitàries que es van desenvolupar a la dècada dels seixanta a Andalusia desde una posició antifranquista. Estudia el paper que alguns varen jugar en l’elaboració d’una “teoria social sobre Andalusia” i l’actuació d’altres que inventaren una “pràctica social” que va ser decisiva perquè la reivindicació de la democràcia anés guanyant terreny. Analitza el paper que la immigració andalusa i d’altres regions va jugar en la lluita política i sindical de Catalunya.

Intervenen en l’acte: Javier Aristu,
autor del llibre, José Luis López
Bulla, secretari general de CCOO de Catalunya (1976-1995), Nuria López,
secretària general de CCOO d’Andalusia i Javier Pacheco,