CCOO de Catalunya denuncia l’atac al model d’immersió català per part del ministre Wert

Davant la presentació d’un recurs per part del Ministeri d’Educació contra les normes de preinscripció escolar a Catalunya que suposaria la repetició de les matrícules

CCOO considera que la denúncia del Ministeri d’Educació contra les normes de preinscripció escolar a Catalunya és una clara provocació a la comunitat educativa i a la societat catalana en general. El nostre model d’immersió ha demostrat al llarg del anys que els resultats respecte a l’assoliment del castellà és similar al del català i al de l’alumnat de la resta de l’Estat espanyol.

Segons declaracions del Ministeri, “a Catalunya, el sistema d’immersió lingüística no planteja cap problema, però s’ha portat a l’extrem”. Aquestes afirmacions manifesten la seva actitud bel·ligerant i el poc respecte cap a la llengua catalana. Evidencien una intenció perversa de crear un discurs tòxic i corrosiu al voltant d’una de les senyes d’identitat més profundes i humanes que conformen una comunitat, com és la seva llengua.

El recurs pretén comparar la càrrega lectiva de les llengües amb les llengües estrangeres i es denuncia manca de respecte a les famílies.

Per CCOO de Catalunya, la fragmentació dels sabers, la parcialització del coneixement, el fet que no es prevegi l’atenció a la diversitat i la negació de l’escola inclusiva que aplica el ministre Wert són una autèntica manca de respecte a les famílies, a l’alumnat i al professorat.

Posar el focus en el català és encendre la flama de la discòrdia; precisament la Lomce el que fa és no deixar temps per treballar aspectes com el de la convivència, no potencia la tutoria com a eina fonamental del professorat per fer vincle amb l’alumnat i no preveu la cooperació. Contràriament, potencia la competició permanent, l’excel·lència i l’emprenedoria, tots ells conceptes originals del món dels negocis, que és el que el Govern del PP vol fer amb l’educació pública: un negoci per a uns quants.

És per això que CCOO denuncia l’actitud bel·ligerant davant un conflicte inexistent a Catalunya sobre la llengua castellana, reivindica el model d’immersió català com un model consensuat, i eficaç, defensa l’escola pública catalana i de qualitat, i coordinarà les accions pertinents davant d’aquestes accions en el marc unitari de SOMESCOLA.

Oficina de premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de maig de 2015