Inauguració al Museu d’Història de Catalunya de l’exposició “CCOO: 50 anys d’història de Catalunya (1964-2014)”

20 de novembre de 2014

El dijous 20 de novembre, a les 12.30 hores, tindrà lloc l’acte d’inauguració de l’exposició “CCOO: 50 anys d’història de Catalunya (1964-2014)” al Museu d’Història de Catalunya. Durant tres mesos, es podrà visitar aquesta exposició, que mostra el paper de CCOO en la construcció de la Catalunya actual, com ha influït en el passat i en el present, i com vol projectar-se en el futur.

L’exposició pretén explicar la història de la societat catalana en els darrers 50 anys a través de les experiències dels treballadors i treballadores del nostre país, de la seva vida dins i fora de l’empresa, de l’organització del moviment obrer -essencialment a Comissions Obreres-, de manera que es pot percebre el protagonisme del sindicalisme en els avenços socials i laborals i quina és la seva contribució a la construcció del nostre país.

L’acte comptarà amb les intervencions de Jusèp Boya, director del Museu d’Història de Catalunya; de l’historiador Josep Fontana; del conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, i del secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego. La presentació anirà a càrrec de la secretària de Formació Sindical, Estudis i Cultura del sindicat, Montserrat Delgado. Posteriorment es realitzarà una visita a l’exposició on tindrà lloc una actuació artística en directe, a càrrec d’Anxo Baranga i Jordi Muelas, que duran a terme la performance “Karl Marx versus Adam Smith”.

Al llarg dels mesos en què estarà oberta al públic aquesta exposició s’organitzaran diferents conferències i actes dels quals anirem informant puntualment.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de novembre de 2014

Agenda:
Dijous 20 de novembre de 2014

12.30 h (acte d’inauguració de l’exposició)
Museu d’Història de Catalunya – Pl. Pau Vila, 3 (Palau de Mar). Barcelona