CCOO lliura les denúncies del sindicat a la querella argentina contra els crims del franquisme

Demà dimarts, 17 de juny, a les 12.00 h

Demà dimarts, 17 de juny, CCOO de Catalunya lliurarà al consolat argentí de Barcelona (passeig de Gràcia, 11, esc. B, 2n) alguns testimonis-denúncies perquè siguin incorporats a la Querella 4591/10, contra els crims del franquisme, portada a terme per la jutgessa argentina María Servini de Cubría.

Serà a les 12.00 h i Joan Carles Gallego, secretari general del sindicat, acompanyarà tres testimonis: Josep Maria Rodríguez Rovira, Gabriel García Ruiz i Montse Benito Piedrafita, en nom de tots els denunciants.

A finals del 2013, CCOO de Catalunya i la Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya van firmar una adhesió a la Querella Argentina 4591/10, contra els crims del franquisme , atès que molts militants de CCOO van patir amb especial virulència la repressió del franquisme, amb nombroses detencions, tortures i llargues condemnes de presó. Els autors de delictes qualificats en la normativa internacional com a crims contra la humanitat han gaudit i gaudeixen de la impunitat, i, en canvi, les víctimes i familiars es troben en una situació de desemparament, sense haver rebut per part de l’Estat espanyol cap tipus de reparació pels enormes danys patits.

Els darrers mesos, doncs, la Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya havia endegat una crida a les persones que volguessin presentar una denúncia individual com a víctimes de la repressió de la dictadura franquista, i ara es farà lliurament de les denúncies a la causa argentina.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de juny de 2014