Les federacions d’Educació de CCOO del País Valencià, Catalunya i les Illes mostren el seu rebuig a la Llei de símbols de les Illes Balears

Aquest 20 de gener ha entrat en vigor a les Illes Balears la repressiva Llei de símbols, per la qual els directors dels centres educatius han de notificar a la Conselleria qualsevol expressió de llibertat que vegin a les façanes dels centres educatius.

Per si no fos suficient amb la Llei -que fins i tot, per iniciativa de la FAPA de Mallorca, hem denunciat davant el relator de l’ONU-, ara, el decret que el desenvolupa arriba a imposar que ni les llaçades aprovades pels ajuntaments, ni quatribarrades, ni el color groc, ni algunes cançons, puguin (possiblement) adornar les façanes de les nostres escoles o afavorir l’ambient dels nostres centres, sota pena de fins a 10.000 €. Mireu si el PP valora la llibertat d’expressió que li posen el preu més alt possible.

Animem els centres (així com docents i famílies) a continuar fent ús de les seves façanes com fins ara, i recordem que existeix un calendari pedagògic al qual els docents tenim l’obligació d’atendre, i és per això que sempre ho hem expressat públicament: el 30 de gener és el Dia de la Pau i sempre s’han penjat llençols blancs contra les guerres, el carnestoltes, la setmana cultural, el Nadal…

Des de la FE de CCOO no hem entès mai com el Govern Balear dedica temps i esforços a atacar les llibertats, i recorda un altre cop a la Conselleria d’Educació que aprofiti les visites que ja té programades per eradicar els llaços per atendre primer els desperfectes i la manca de personal.

Asèptics, incolors i insípids. Així ens vol el PP. De la mateixa forma que han imposat el contingut mercantilista, competitiu i segregador amb la LOMCE i el nyap del TIL, ara ens redecoren i donen forma als exteriors que, sens dubte, sempre han volgut controlar. Saben que l’educació és perillosa per aconseguir els seus objectius pel control de la població i de les nostres butxaques. En aquest cas, el mecanisme de control és pervers: demanar una sol·licitud detallada al director general amb un estudi tècnic i, si no està clar, es reuneix l’òrgan censor, altrament dit: COMISSIÓ D’ÚS DE SÍMBOLS NO INSTITUCIONALS.

Des de la FE de CCOO de les Illes, del País Valencià i de Catalunya ja treballem en clau de #ResistènciaIndefinida i amb #XarxaSolidaritat. No ens queda més que treballar unitàriament.
No hi ha més aprenentatge que el de la lluita organitzada i participativa. No hi ha més ensenyament possible que el que ens atorga la llibertat aconseguida dia rere dia.

Llei de símbols:

Decret desenvolupament (esborrany):