CCOO subscriu el manifest en defensa dels drets i les llibertats de la ciutadania perquè cal un front comú de la societat per defensar els drets fonamentals

Presentat el dijous 17 de gener al Col·legi d’Advocats de Barcelona

Aquest migdia en el Col·legi d’Advocats de Barcelona s’ha presentat un manifest en defensa dels drets i les llibertats de la ciutadania. La iniciativa ha sorgit del col·lectiu Iaioflautes i la Comissió de Justícia i Drets Humans del Col·legi d’Advocats de Barcelona.

El manifest ha estat subscrit, entre d’altres organitzacions, per CCOO, UGT, IAC, ERC, ICV, EUiA, Plataforma per una justícia per a tots, Plataforma Prou Retallades o Plataforma Stop Desnonaments.

En la presentació del manifest s’ha denunciat l’actual situació de retrocés de les llibertats i la pressió governamental per criminalitzar l’activisme compromès amb els drets fonamentals. Les entitats que subscriuen el manifest fan una crida als diferents col·lectius socials amb l’objectiu de forjar un front comú que doni resposta a l’actual escalada repressiva. També s’ha denunciat que el Ministeri de Justícia pretengui aprovar una reforma del Codi Penal dirigida a criminalitzar les accions de protesta civil pacífica, així com la difusió d’aquestes mitjançant les xarxes socials.

S’ha reivindicat el cessament de tota violència policial indiscriminada dirigida contra la població civil, i molt especialment l’ús de bales de goma i gasos lacrimògens pels cossos antiavalots. També s’ha demanat la paralització del projecte de Codi Penal impulsat des del Ministeri de Justícia dirigit per Alberto Ruiz-Gallardón.

CCOO ha subscrit el manifest perquè entén que és necessari realitzar un front comú de la societat per defensar els drets fonamentals, que són aquells inherents a l’ésser humà, i recollits a la Constitució, que es consideren essencials en el sistema polític i estan especialment vinculats a la dignitat humana. És a dir, són aquells drets que dins l’ordenament jurídic gaudeixen d’un status especial quant a garanties de tutela i reforma.

CCOO considera necessari recordar que la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea recull en un únic text el conjunt de drets civils, polítics, econòmics i socials dels ciutadans europeus i de totes les persones que viuen en el territori de la Unió.

Aquests drets estan agrupats en sis grans capítols: dignitat, llibertat, igualtat, solidaritat, ciutadania i justícia.

CCOO considera que les propostes i accions que estan duent a terme, tant el Govern de l’Estat com el de la Generalitat, són contràries a la Constitució i a la Carta dels Drets Fonamentals de la UE.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de gener de 2013