CCOO de Catalunya lamenta la mort de l’artista i amic Antoni Tàpies, gran exponent del l’art compromès i solidari

CCOO de Catalunya lamenta profundament la mort del gran artista Antoni Tàpies, que era un bon amic de la família de Comissions, amb qui va col·laborar en algun moment de la seva vida, mogut per la seva sensibilitat per la justícia social.

La Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya va organitzar un acte d’homenatge a Antoni Tàpies, amb motiu de l’obra Empremta de mà (1974), que l’artista va donar al sindicat per fer una acció solidària amb el poble vietnamita: les reproduccions que es van fer d’aquest quadre es van vendre a les fàbriques i barriades per tal de recollir fons per ajudar el poble vietnamita.

L’homenatge va tenir lloc a la Fundació Antoni Tàpies de Barcelona, el 18 de novembre de 2010, va ser conduït per Isabel Graupera i Lluís Burillo i va comptar amb les emotives intervencions de Pere Portabella, José Luis López Bulla i Joan Carles Gallego.

L’acte va comptar amb l’assistència del mateix artista i persones vinculades a la cultura i properes a ell, com  Raimon o Miquel Tàpies, president de la Fundació Antoni Tàpies i fill de l’artista. Va ser un important homenatge a l’art compromès i solidari.

Podeu veure aquí la galeria de fotos de l’acte (fetes per Antonio Rosa) o la notícia CCOO de Catalunya ha fet un emotiu homenatge a Antoni Tàpies (23-11-2010).

Des de CCOO enviem el nostre més sentit condol a la seva família.

“Empremta de mà”