CCOO de Catalunya ha lliurat el 12è Premi de Poesia de Tardor

Enguany l’acte ha estat un homenatge a Gabriel Celaya

La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya organitza, cada any, el Premi de Poesia de Tardor – Memorial José López García, amb la col·laboració de l’Àrea de Cultura del sindicat. Enguany la 12a edició del Premi ha rebut 73 poesies d’arreu de Catalunya (Argentona, Barcelona, Badalona, Cervera, Figueres, Gavà, Igualada, l’Hospitalet de Llobregat, Manresa, Martorell, Mataró, Reus, Sabadell, Salt, Sant Pau de Segúries i Sant Pere de Ribes) i de l’Estat espanyol (Alcalá de Henares, XERESA – La Safor i Pontevedra).

Els membres del jurat d’aquesta edició han estat les persones següents:

Víctor Jiménez, professor de secundària i membre de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya.
Antonio López, professor de llengua i literatura a l’Institut d’Ensenyament Secundari Bernat el Ferrer de Molins de Rei.
Angels Vives, mestra del Centre de Formació de Persones Adultes Manuel Sacristán de CCOO
Carme Pérez, mestra, que ha dedicat tota la seva vida professional a l’ensenyament
i
Clara Ruiz, tècnica del Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya

Les poesies guanyadores del 12è Premi de Poesia de Tardor – Memorial José López García són les següents:
Accèssit
Sin orillas
Carmen Benedicto Puig
3r premi
Luis Blas Fernández
2n premi
Raimon Aguiló Bartolomé
1r Premi
Teresa Serramià Samsó
L’acte es va dedicar a Gabriel Celaya, un dels poetes més representatius de la poesia social espanyola dels anys 50, que va estar a cavall entre la generació del 27 i la generació del 36.