CCOO de Catalunya homenatja el 40è aniversari de l’ocupació de la SEAT

40è aniversari de l’ocupació de la SEAT: la conquesta de la representativitat obrera

CCOO de Catalunya convoca una assemblea amb motiu del 40è aniversari de l’ocupació de la SEAT el proper 21 d’octubre, a les 17.30 h, a la sala d’actes de CCOO de Catalunya.

El 18 d’octubre de 1971, els treballadors de la SEAT, ubicada a la zona Franca de Barcelona, van ocupar l’empresa en solidaritat amb els acomiadats i detinguts pel règim franquista.

Aquest acte simbolitza un punt d’inflexió en la lluita pels drets socials i laborals i contra la dictadura franquista per part del moviment obrer català. També commemora la recuperació de la memòria i la defensa de la dignitat en l’assassinat de l’obrer de SEAT Antonio Ruiz Villalba, per part de la policía franquista.

En l’acte intervindran Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, i Ignacio Fernández Toxo, secretari general de la Confederació Sindical de CCOO. D’altra banda, David Matellán, secretari general de la secció sindical de la SEAT, i Carles Vallejo, president del Memorial Democràtic de la SEAT, faran una salutació a les persones assistents. L’acte estarà presidit i conduït per Javier Pacheco, secretari de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya.

A la sortida es distribuirà un obsequi en commemoració de l’ocupació de la SEAT a les persones assistents.