CCOO celebra el Dia Europeu de les Llengües

El dilluns 26 de setembre, CCOO de Catalunya vol celebrar el Dia Europeu de les Llengües incidint en valor la diversitat lingüística i cultural d’Europa, i destacant la importància de l’aprenentatge continu i el coneixement de les llengües com a vehicles de comunicació i entesa entre les persones i els pobles.

Celebrem aquest dia en un context advers a l’ús de la llengua catalana i a les polítiques lingüístíques aplicades i consensuades des de fa dècades al nostre país.

Volem donar suport al nostre model educatiu, on el català és i ha de seguir sent la llengua vehicular d’aprenentatge, ja que és garantia de cohesió social i accés al coneixement del català i el castellà en igualtat de condicions per a tothom.

Des de fa molts anys CCOO considera que l’ús de les llengues oficials és un dret de ciutadania i un factor de cohesió social que facilita l’accés a drets bàsics com ara el treball, la salut, l’educació, l’habitatge digne o la participació i, en aquest marc, apostem perquè el català sigui una llengua compartida per tothom, també en el món laboral.

CCOO també convida a participar de les iniciatives impulsades per la plataforma Somescola.cat: l’acte públic tindrà lloc el mateix 26 de setembre, a les 19 hores, a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona (Gran Via de les Corts Catalanes, 585, de Barcelona), que es titula “Per un país de tots, l’escola en català”. A més, els centres educatius organitzaran activitats participatives al voltant de “La paraula en català que més m’estimo”.

Més informació:
Somescola.cat prepara accions amb motiu del Dia Europeu de les Llengües
Dia Europeu de les Llengües (web ‘Escola en català!’)
CCOO amb el català a l’escola