Guia de bones pràctiques per a l’ús d’un llenguatge no sexista en la negociació col·lectiva

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya, en col·laboració amb la Secretaria de la Dona, ha publicat la Guia de bones pràctiques per a l’ús d’un llenguatge no sexista en la negociació col•lectiva, que és un exhaustiu treball que posa a l’abast de tothom les eines i els recursos per a la utilització d’un llenguatge no discriminatori que contribueixi a fer cada cop més visible, més igualitària i més justa la realitat femenina en el món del treball.

D’acord amb els seus estatuts, CCOO de Catalunya es defineix com un sindicat d’homes i dones que es compromet a defensar la igualtat d’oportunitats i a treballar per eliminar qualsevol tipus de discriminació, directa o indirecta, per raó de gènere en l’àmbit laboral. És per això que la guia recull exemples de bones i males pràctiques en la redacció de convenis des de la perspectiva de la igualtat entre homes i dones, i presenta exemples concrets i alternatius a les disjuntives que planteja l’ús de referències als dos gèneres. Al mateix temps, la guia adequa el llenguatge aplicable a la negociació col•lectiva d’acord amb les referències legislatives vigents.

La Guia, a més, es presenta amb motiu de la celebració del 8 de Març, Dia internacional de la dona treballadora, i en un context en què el sindicalisme confederal, a través del diàleg social, enceta una negociació amb la patronal de reforma de la negociació col•lectiva amb l’objectiu d’exercir el nostre poder contractual. Ara ens interessa especialment que la nostra força sigui més eficient i més útil per a tots i totes per preservar les conquestes socials aconseguides i per continuar millorant les condicions i els drets laborals del conjunt de treballadores i treballadors.

Per tot això creiem que la Guia de bones pràctiques per a l’ús d’un llenguatge no sexista en la negociació col•lectiva és més útil i més necessària que mai.