CCOO de Catalunya projecta el documental “No és un joc” a l’IES Sant Just

A l’activitat hi participen 90 alumnes de 3r d’ESO

CCOO de Catalunya promou la campanya “No és un joc” per a l’eradicació del treball infantil, una realitat que afecta més de 200 milions de nens i nenes a tot el món.

L’alumnat de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO de l’IES Sant Just de Sant Just Desvern han treballat l’exposició fotogràfica que duu el mateix nom i que podeu consultar a www.ccoo.cat/noesunjoc. Bona part dels i les alumnes han volgut fer la seva aportació a la denúncia d’aquesta realitat i han escrit un comentari en petits papers adhesius que s’han enganxat als marcs de les fotografies d’Antonio Rosa que ells mateixos han escollit.

Els i les alumnes de 3r d’ESO han visionat el documental No és un joc i han parlat amb el seu director sobre les causes i conseqüències del treball infantil. Des de CCOO de Catalunya tenim el convenciment que per trencar aquestes situacions cal una tasca constant de denúncia i sensibilització que generi un compromís i un canvi de valors envers la solidaritat, la convivència i la democràcia, amb l’objectiu de consolidar una societat més justa i més igualitària.

Per aquest motiu valorem molt positivament la realització del projecte “I jo, què puc fer? Quina sort que tinc” que ha organitzat l’AMPA de l’IES Sant Just amb la col·laboració de la Secretaria de Formació Sindical i Cultura i la direcció de l’institut. “I jo, què puc fer? Quina sort que tinc” consta de tres fases centrades en tres productes culturals de CCOO de Catalunya: No és un joc, sobre les condicions de vida i de treball dels nens i de les nenes de Llatinoamèrica (www.ccoo.cat/noesunjoc); Maquiles. L’esclavitud laboral del segle XXI, sobre les condicions de vida i de treball de les treballadores i treballadors de les indústriques maquiladores (www.ccoo.cat/maquila) i Els Objectius del Mil·lenni són cosa de nens i nenes, sobre els vuit Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni explicats pels mateixos nens i nenes treballadors (www.ccoo.cat/odm).

Podeu escoltar l’entrevista que Ràdio Sant Just va fer a Antonio Rosa sobre “No és un joc” fent clic aquí.

Podeu consultar el web de l’Àrea de Cultura de CCOO de Catalunya a www.ccoo.cat/cultura.

Per disposar de l’exposició, podeu posar-vos en contacte amb la Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya per correu electrònic ([email protected]) o per telèfon (93 481 29 10).