El projecte ”Maquiles. L’esclavitud laboral del segle XXI” obté el premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l’àmbit laboral

La Fundació Cipriano García ens atorga aquest premi en la seva primera convocatòria

La primera edició del Premi Aurora Gómez a la lluita feminista en l’àmbit laboral s’ha resolt amb el lliurament del premi al projecte cultural “Maquiles. L’esclavitud laboral del segle XXI”, elaborat per la Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya i presentat per Mercè Garcés.

El jurat estava format per Dolors Comas d’Argemir, antropòloga; Marta Lacambra, directora de l’Obra Social de Caixa Manresa; Mary Nash, historiadora; M. Jesús Pinto, antropòloga; i Teresa Torns, sociòloga.

El jurat ha valorat de manera molt positiva la concepció crítica i transformadora de la cultura en la transmissió dels valors d’equitat i igualtat de gènere així com també la globalitat del projecte.

També ha posat de manifest la qualitat tècnica i artística del treball presentat, la diversitat de suports en què es presenta (exposició, documental, programes de mà, web multilingüe) i les propostes didàctiques, adreçades a diferents nivells educatius.

El projecte, estructurat en dues fases, “Maquiles” i “100% Tèxtil”, mostra dones d’arreu del món que comparteixen la realitat laboral comuna de ser treballadores i ex treballadores del sector tèxtil amb un mateix denominador comú, el treball en un sector feminitzat i invisible, amb unes realitats paral•leles en un temps i un món globalitzat que tenen unes condicions laborals que es distingeixen per la seva precarietat. Presenta dues cares d’una mateixa moneda – unes fàbriques que tanquen i deixen moltes dones en l’atur i sense futur i unes altres que obren i contracten dones en unes condicions de treball que violen els drets laborals.

L’equip de l’Àrea de Cultura de CCOO de Catalunya dediquem el premi de manera especial a Estrella Pineda, pel seu mestratge en la perspectiva de gènere que queda palès en el conjunt dels productes culturals que es desenvolupen a la Secretaria de Formació Sindical i Cultura.

Trobareu més informació de “Maquiles. L’esclavitud laboral del segle XXI” al web www.ccoo.cat/maquila.