”I tu, on vius? Immigració i habitatge” a Sabadell

L’exposició ”I tu, on vius? Immigració i habitatge”, es presenta al Casal Pere Quart de Sabadell

L’exposició “I tu, on vius? Immigració i habitatge”, produïda per CCOO de Catalunya, s’ha presentat per primera vegada a la comarca del Vallès Occidental, al Casal Pere Quart de Sabadell. Per part de l’Ajuntament de Sabadell, l’acte de presentació va comptar amb les intervencions de Ramon Burgués, regidor d’Educació i Joan Carles Sánchez, tinent d’alcalde de l’Àrea d’Urbanisme. La intervenció de Comissions Obreres de Catalunya van anar a càrrec de Rafa Espinosa, com a representant de CCOO del Vallès Occidental i Carles Bertran, coordinador del CITE.

“I tu, on vius? Immigració i habitatge” se centra en un tema que ha esdevingut un problema d’abast social i que afecta cada vegada més persones, entre les quals destaquen de manera especial les persones immigrades. Per això, l’exposició vol enriquir el debat al voltant de l’habitatge amb una reflexió sobre les dificultats afegides que comporta la condició d’immigrant a l’hora d’accedir-hi, com ara les vinculades a la situació legal, la precarietat econòmica i laboral, la discriminació, etc. Tot això, des del convenciment que disposar d’un habitatge digne no només constitueix un dels pilars bàsics per garantir la qualitat de vida i la inserció social a totes les persones, sinó que és un dret humà fonamental.

Aquesta exposició completa, juntament amb “Demana tanda! Un món de botigues” i “Busco feina. Immigració i món laboral”, el projecte expositiu “La realitat quotidiana de la immigració a Catalunya”, produït per CCOO de Catalunya. Aquesta trilogia s’emmarca en les línies d’actuació dels recursos produïts per la Secretaria de Formació Sindical i Cultura de la CONC, relacionats directament amb el món laboral, tractat des de diversos vessants, com la immigració, l’explotació laboral infantil, les condicions laborals arreu del món, la discriminació de gènere, etc. D’altra banda, en aquest acte es van presentar, també, els recursos pedagògics de l’exposició “I tu, on vius? Immigració i habitatge”, adreçats al segon cicle d’ESO, batxillerat i cicles formatius, així com també a la formació de persones adultes.

“I tu, on vius? Immigració i habitatge” es pot veure fins al 8 de març al Casal Pere Quart (Rambla, 75) de Sabadell.

Per a més informació sobre aquesta exposició, podeu visitar el web www.ccoo.cat/expoimmigracio o us podeu posar en contacte amb la Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya, a l’adreça [email protected] o al telèfon 93 481 29 10.