S’inclou la campanya ”No és un joc” i el documental “Els Objectius del Mil·lenni són cosa de nens i nenes” en el Programa d’educació per a la ciutadania

En el curs 2007-2008 es va incloure, en el programa curricular del segon cicle d’ESO, la matèria Educació per a la ciutadania, amb la finalitat de fomentar el respecte als drets humans i l’educació en valors democràtics i de ciutadania que permetin formar persones responsables, participatives i compromeses amb la societat.

Comissions Obreres disposa d’una sèrie de recursos didàctics, adreçats a diversos nivells educatius, que permeten treballar l’educació en valors a partir d’exposicions sobre temes diversos vinculats al món del treball com, per exemple, l’explotació infantil, la immigració, les maquiles, etc.

Els documentals “No és un joc” i “Els Objectius del Mil•lenni són cosa de nens i nenes”, dirigits per Antonio Rosa i produïts per CCOO de Catalunya, han estat inclosos en el llibre de text de 3r i 4t d’ESO, Educació per a la ciutadania, de la col•lecció “Text – La Galera”, d’Enciclopèdia Catalana. Així, el llibre de l’alumne proposa una sèrie d’activitats per treballar els continguts de treball infantil a partir dels documentals, mentre que el del professor inclou els DVD per treballar-los a l’aula.

Des de Comissions Obreres valorem molt positivament la inclusió dels continguts d’aquests documentals en el Programa d’educació per a la ciutadania per treballar els valors a l’aula, i us encoratgem a conèixer-los i a fer-ne ús.

Si voleu més informació sobre els recursos per treballar els valors que s’han produït des de CCOO de Catalunya, poseu-vos en contacte amb la Secretaria de Formació Sindical i Cultura, a la Via Laietana, 16, 7a planta, 08003 de Barcelona. Us recordem que podreu trobar més informació al web www.ccoo.cat/cultura.