¿Una empresa de todos? La participación del trabajo en el gobierno corporativo

Dimarts, 20 de setembre, a les 18.00 hores
Espai Assemblea de CCOO de Catalunya
Via Laietana, 16, Barcelona

Amb els autors:
Bruno Estrada López
President de la Plataforma por la Democracia Económica
Joan Carles Gallego i Herrera
Diputat del Parlament de Catalunya i exsecretari general de CCOO de Catalunya
Gemma Galdón Clavell
Analista de polítiques públiques

Presenta
Mercedes Paredes
Responsable de Representació Institucional, Coordinació d’Òrgans i Territorial de la Federació de Serveis a la Ciutadania, CCOO de Catalunya

El propòsit d’aquest llibre és analitzar i actualitzar les possibilitats que planteja la participació del treball als sistemes de govern de les empreses i, per desenvolupar-lo, es recolza en un ampli planter de professionals de prestigi de l’acadèmia, el sindicalisme, la societat civil i la política. Arrenca abordant els canvis en les condicions econòmiques que permeten actualitzar el debat al nostre temps i continua sospesant els arguments jurídics, morals i econòmics que la justifiquen. Després, examina l’estat de la qüestió als nombrosos països europeus on hi ha legislació sobre això. Tot seguit s’aprofundeix en tres aspectes fonamentals: els condicionants de la imparable digitalització de l’economia, els ensenyaments que aporta el cooperativisme de treball per a una gestió empresarial més atenta a la centralitat de les persones i els problemes específics que planteja la voluntat de desenvolupar esquemes participatius a les empreses recuperades pels seus treballadors, a la llum de l’experiència espanyola. El volum es tanca amb un capítol en què tres destacats representants de formacions polítiques progressistes analitzen les possibilitats i dificultats de la participació laboral al govern empresarial a Espanya.