Lucha de clases, franquismo y democracia

22 de novembre, 18.00 hores
Espai Assemblea
CCOO de Catalunya
Via Laietana, 16, Barcelona

Presentació del nou llibre de Xavier Domènech Lucha de clases, franquismo y democracia. Obreros y empresarios (1939-1979)

Acompanyaran i conversaran amb l’autor Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, Maria Corrales, periodista i analista política, i Cristian Ferrer, historiador i prologuista del llibre. Presenta i modera Dolors Llobet, secretària d’Estudis, Cultura i Memòria de CCOO de Catalunya

Aquest llibre tracta les experiències dels treballadors i treballadores que van patir una de les dictadures més dures i longeves del segle XX europeu. Homes i dones que van preservar i van construir un món de valors propis i van desplegar formes de lluita que van transformar la vida de la gent. En definitiva, una experiència de resistència i conflictivitat que va suposar el principal desafiament al franquisme. El franquisme va néixer per acabar amb la lluita de classes, però aquesta va impregnar tot el seu desenvolupament i s’hi troba la clau de la fi de la dictadura i les característiques que va prendre la democràcia. Per això, aquest llibre es mou en la tensió entre treballadors i empresaris, avançant cap a una nova comprensió del canvi polític en termes de lluita posicions i moviments, de crisi i rearticulació d’hegemonia. Una obra que aporta noves claus per entendre tant el funcionament de la dictadura com els fonaments de la democràcia.