“Éste es nuestro delito. El movimiento obrero en la Siemens de Cornellà de Llobregat (1954-1977)”

18 de maig, 18 h
Espai Assemblea
CCOO de Catalunya
Via Laietana, 16, Barcelona

Presentació del llibre

La secretària de Noves Realitats del Treball, Territori i Migracions de CCOO de Catalunya i patrona de la Fundació Cipriano García, Aurora Huerga, presenta el número 11 de la col·lecció de llibres Materials d’Història de l’Arxiu que l’advocat, professor, sindicalista i antic treballador de Siemens Jesús Martínez ha escrit sobre la història del moviment obrer a l’emblemàtica fàbrica Siemens.

Jesús Martínez s’ha submergit a l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya i en els fons de la Fundació Utopia Joan N. García Nieto de l’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat per, a partir de les actes dels jurats d’empresa i molts testimonis de protagonistes de l’època, reconstruir amb rigor i  precisió l’activitat del moviment obrer i sindical a la Siemens de Cornellà de Llobregat. “Éste es nuestro delito” explica què va significar organitzar-se sindicalment durant el franquisme i descriu com el moviment obrer a l’empresa Siemens va ser la forja de la força sindical del Baix Llobregat, l’origen i la matriu de les Comissions Obreres a la comarca i un pilar important en la configuració sociopolítica de l’anomenat cinturó roig de Barcelona.