Cicle de debats “Treballar menys, repartir els treballs i viure millor”

CCOO de Catalunya organitza un cicle de debats sobre els temps de treball i de vida amb el títol “Treballar menys, repartir els treballs i viure millor”

Aquest és un tema de molta actualitat als mitjans de comunicació, a la política i a la societat en general, i volem participar-hi de manera activa des de la nostra visió i experiència, que està molt lligada a la realitat del món del treball. Hem aprofitat la commemoració del centenari de l’assassinat de Salvador Seguí i el seu paper en la consecució de les 8 hores de treball arran de la vaga de La Canadenca del 1919 per traslladar el debat dels temps a la realitat actual.

Parlem de treballs en plural, tal com vam plantejar al nostre 12è Congrés, i amb una clara visió de gènere que ha de transversalitzar tot el debat.

Sabem que és un debat complex i que no hi ha un model únic ni estàndard de lloc i horari de treball, sinó una suma de situacions diverses.

Sabem que és un debat de classe perquè els temps no tenen la mateixa dimensió per a les persones en situació de pobresa o de precarietat que per a les persones amb ingressos elevats.

Sabem que el temps de treball i de vida té components generacionals, demogràfics, territorials i de salut que cal tenir en compte.

Volem fer el debat des d’una visió social alternativa al model de societat de consum individualista i mercantilitzada, i des de la perspectiva de fer avançar la democràcia econòmica, sobretot, en l’àmbit de l’empresa.

El sindicat pot aportar la visió i les propostes que recullin la realitat de les treballadores i treballadors, que és molt diversa i plural quant a interessos i situacions perquè no hi ha un únic model de realitat laboral.