Butlletí d’actualitat jurídica i sindical, núm. 78 (novembre de 2022)

Servei d’informació i documentació jurídica

Presentem un nou Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya inclou el comentari d’una sentència gestionada pel GTJ sobre baixa paternal en cas de dol gestacional.

També informem sobre les 5es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical del GTJ de CCOO de Catalunya, que es celebren el 17 i 18 de novembre de 2022.

A la secció Eleccions sindicals, s’informa sobre el començament de la campanya d’eleccions sindicals.

La secció Estudis jurídics i sindicals inclou estudis i comentaris de novetats legislatives: entre els primers, destaquem l’informe sindical de la situació dels ODS a Catalunya; el d’impacte de la reforma laboral en l’ocupació o un anàlisi sobre el marc català de relacions sociolaborals. Entre les segones, comentaris a la directiva europea sobre uns salaris mínims adequats o els de la nova Llei de memòria democràtica. Finalment, ens fem ressò del curs sobre previsió social complementària organitzat per CCOO de Catalunya.

La secció Jurisprudència destaca una sentència del TSJ de Catalunya sobre el complement a prestacions contributives (pensions) per a la reducció de la bretxa de gènere, i una del TS sobre el dret d’establir una secció sindical d’àmbit estatal.

Finalment, la secció Enllaços inclou el nou Boletín de la Comisión de Violencia de Género de Juezas y Jueces para la Democracia.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça electrònica següent: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia