L’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya presenta el seu catàleg amb una nova web

Coincidint amb el Dia de la Fundació i del 30è aniversari de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, es presenta una nova versió del catàleg dels fons que custodia el nostre arxiu. Amb una imatge renovada, vol impulsar la difusió del nostre patrimoni documental tant dins del nostre sindicat com als investigadors que consulten els nostres fons.

L’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya, des de la seva creació l’any 1990, ha recuperat i preservat un patrimoni documental d’extraordinària importància per tal de conèixer la història del moviment obrer i altres moviments socials durant la dictadura del general Franco i la democràcia a Espanya. Aquest patrimoni prové tant de la documentació produïda per CCOO com de la cessió i el dipòsit de prop de 500 arxius personals de militants, afiliats i associacions. Actualment es conserven un total de 575 metres lineals de documentació de diferent naturalesa: escrita, gràfica, oral i audiovisual.

En el nou catàleg, els nostres usuaris poden obtenir una descripció detallada de cada fons, contingut, condicions d’accés, etc., amb un senzill motor de cerca. Es troba en actualització constant, i incorpora nous fons cada vegada que es van tractant i descrivint. També recull documents digitals associats als diferents registres, com ara documents digitalitzats o fragments de vídeo.

L’objectiu de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya amb aquesta eina és difondre el nostre patrimoni i, a la vegada, reduir les distàncies entre l’arxiu i els nostres usuaris i investigadors.