Comunicació, identitat, credibilitat i ‘fake news’

Ponències presentades a l’Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya

Els dies 9 i 10 de juliol es va dur a terme la
28a Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya, amb el tema “Comunicació, identitat,
credibilitat i fake news”.

Les formes de comunicació d’una organització tenen
una influència decisiva en la identitat i la credibilitat d’aquesta organització,
al mateix temps que serveixen per reflectir els seus principis i valors. La
nostra manera de comunicar-nos dona forma al conjunt de percepcions i conceptes
que la societat té de l’organització. Ara bé, en el món actual, les fake news  s’han instal·lat en l’àmbit comunicatiu de la nostra societat i s’han
convertit en un element altament poderós, ja que poden arribar a pertorbar la
nostra capacitat d’analitzar el que és veritat i el que no ho és.

A aquesta escola, van assistir-hi professionals de
la comunicació i es van presentar diferents experiències sindicals. Aquí podreu
trobar les diferents ponències presentades:

– Sílvia Sivera, doctora en Estudis Avançats en Comunicació i professora de la UOC, “Parlem de marca”

– Joao França, periodista i membre del Centre d’Estudis sobre Moviments Socials de la UPF, “Identitats en xarxa”

– Liliana Arroyo, professora investigadora de l’Institut d’Innovació Social – ESADE, “Identitats en xarxa”

– Noelia Rivas, formadora de SEO, edició d’imatge, màrqueting digital i xarxes socials, “Gestió de perfils socials”

– Dolors Reig, psicòloga social i editora principal d’El Caparazón, “Persones hiperconnectades i col·laboració en les organitzacions i la societat de l’ecosistema comunicatiu”

– Carles Bertran, director del CITE, “Campanya: desmuntant prejudicis”

– Pedro Lozano, secció sindical de CCOO de Catalunya a Nissan, “APP Nissan”

– Montse Ros, Secretària de Comunicació i Finances de CCOO de Catalunya, intervenció